تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3783397
شناسه : 3783397
تاریخ :
جهان در زُهمِ خون افکند، آتش بازی شیطان... اقتصاد ایران: غلامرضا کافی در تازه‌ترین شعر خود به وقایع روز گذشته لبنان و شهادت ۱۱ نفر در پی جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر روز گذشته رسانه‌های لبنانی از انفجارهای پی‌درپی پیجرها در مناطق مختلف لبنان خبر دادند و منابع مختلف داخلی و خارجی در لبنان گزارش دادند که رژیم اشغالگر مسئول منفجر کردن آنها بوده است. برخی از کارشناسان امنیتی بر این باورند که این انفجارها ممکن است با استفاده از شناسایی موج شبکه‌های دستگاه‌های پیجر رخ داده باشد. گفته می‌شود که تاکنون در این انفجارها  11 نفر به شهادت رسیده‌اند و حدود سه هزار نفر هم زخمی شده‌اند که حال تعداد زیادی از آنها وخیم است، البته هنوز آمار دقیقی از تعداد شهدا و مجروحان در دست نیست.

در این میان شبکه راشاتودی نیز در گزارشی مدعی شد که موساد از ماه‌ها پیش اقدام به کارگذاشتن مواد منفجره در داخل پیجرها کرده است و سپس این پیجرها وارد لبنان شده‌اند. همزمان گمانه‌زنی‌های دیگری نیز در خصوص چگونگی انفجار پیجرها بیان می‌شود.

انتشار این خبر واکنش‌هایی را در میان اهالی فرهنگ داشت. غلامرضا کافی، شاعر و استاد دانشگاه، در تازه‌سروده‌ای با عنوان «مدیترانه‌ها- بیروت» به این وقایع واکنش نشان داده است. سروده او را می‌توانید در ادامه بخوانید:

جهان در زُهمِ خون افکند، آتش بازیِ شیطان
ستونِ دود چرخان است در سرتاسرِ لبنان

نه بیروت است، باروت است با آتش گره خورده
غبار است اینکه گردان است یا اَرواحِ سرگردان؟

لباسِ راهبان دارد به تن، بیروت یا دود است؟
پَشَنگِ خون به هر سوی است یا عید است و نُقل افشان؟

عروسِ خاور است امّا سراندازِ سپیدش کو؟
چرا نیلی به تن دارد چنان شُومُردِگانش، هان؟

سگانِ لاس را عوعو فراوان است در مهتاب،
ولیکن مُفتِ شیران است شب‌های دُژَم-تاوان !

سکوتِ تُورِه‌ها یعنی که باغِ غوره نزدیک است،
چرا حُنّاق می‌گیرند این هنگام ذوفَنّان؟!

انتهای پیام/