تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3783390
شناسه : 3783390
تاریخ :
دفاع مقدس تجلی حقانیت نظام اسلامی است اقتصاد ایران: معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با عنوان این مطلب که دفاع مقدس ما تجلی حقانیت نظام است، به تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب سلیمانی، در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر ص یاد و گرامیداشت یاد خاطره شهدا، گفت: دفاع مقدس سیمای زمینی آیات الهی بود. خیلی از مسائل از پنجره دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد. بنیاد شهید به جهت جایگاه رسالت و اهداف در راستای فرهنگ جهاد و مقاومت باید نقش فعال داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در هفته دفاع مقدس همه باید مشارکت کنند، اظهار داشت: جنگ ما جنگ مردمی بود. نیاز داریم که در ترویج و تبیین ارزش‌ها و از خودگذشتگی‌ها که هنوز توصیف آن به روز و جدید است، کمک کنند.

سلیمانی همچنین گفت: در هفته دفاع مقدس باید این نگاه را ترویج کنیم که هر شهر ما یک ایثارشهر بزرگ باشد. یکی از توجهات در مراسم‌ها روایت فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌ها است.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: مجموعه بنیاد شهید در هفته دفاع مقدس برنامه‌های قابل توجهی را برنامه ریزی کرده است که در سطح استان‌ها و هم در ستاد مرکزی اجرا خواهد شد.

سلیمانی به برخی برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: تجلیل از نویسندگان حوزه ایثار، تجلیل از فعالان فضای مجازی، مراسم شعرخوانی با حضور شاعران، دیدار با جانبازان در آسایشگاه‌ها، نواختن زنگ ایثار و مقاومت و قرائت پیام ریاست بنیاد در شهرها به صورت سراسری، تجلیل از دانشجویان و دانش آموزان برتر در برنامه داریم.

وی افزود: بسیاری از این دانش آموزان و دانشجویان ما سرآمد هستند. برخی از این دانش آموزان رتبه دو رقمی خارج از سهمیه داشته اند که باید برجسته شود و نشان دهیم که چنین ظرفیتی هم وجود دارد و با استعدادهای خودشان موفق شده اند.

سلیمانی در ادامه سایر برنامه‌ها را بر شمرد و اظهار داشت: برگزاری مراسم در بهشت زهرا و همزمان در سراسر کشور به عنوان یک برنامه غبارروبی قبور شهدا در ۵ مهر، اجرای طرح سپاس به عنوان تجلیل از خانواده‌های معظم ایثارگران، تعویض پرچم‌ها، قرائت وصیت نامه شهدا، هماهنگی با رسانه‌ها جهت مطرح کردن نام شهدا، گرامیداشت شهدای اهل تسنن به مناسبت تقارت هفته وحدت با هفته دفاع مقدس، سرکشی از خانواده‌های شهدای اقلیت، افتتاحیه فصل دوم مستند آبروی کوچه‌ها، تجلیل از شهدای سال ۶۶ مکه و شهدای منا هم از جمله برنامه‌های ما هستند.

وی همچنین گفت: بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با همراهی سایر دستگاه‌ها تلاش می‌کند تا با هم افزایی تحولی عمیق رقم بزنیم. این هم افزایی مهم است و همه حول محور معنوی شهادت گرد هم آیند و برنامه‌ها را پیگیری کنیم.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اگر می‌گوئیم دفاع مقدس ما تجلی حقانیت نظام است، جلوه‌گاه آیات الهی است، افتخار تاریخ ما است واقعیتی است که اتفاق افتاده است.

سلیمانی در خصوص مشارکت بنیاد شهید در ساخت آثار سینمایی با تاکید بر اینکه نگاه ما به کمیت آثار نیست گفت: اثر گذاری و ارتباط با مخاطب خیلی مهم است نه اینکه بگوییم چند فیلم ساختیم یا چند کتاب چاپ کردیم. ما در برنامه‌های مختلف باید رویشی ایجاد کنیم. برنامه ریزی های ما باید طوری باید که محصول نهایی اثر گذار باشد فیلمی که می‌سازیم بایذ جذاب و اثر گذار باشد.

ما باید توانمندی‌ها را در نظر بگیریم و با هم افزایی و هماهنگی کار کنیم. نیاز به تشریک مساعی داریم و بعد دستگاه‌های ذی ربط در حوزه دفاع مقدس را همراه کنیم. برنامه‌ها را هم افزا کنیم. ما باید پیگیری کنیم و برنامه‌ها با توجه به کیفیت و اثرگذاری در طول سال با دریافت مشارکت برنامه‌ها را انجام دهیم.