تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783383
شناسه : 3783383
تاریخ :
جست وجو برای کشف جسد چهارم معدن شازند با جدیت ادامه دارد اقتصاد ایران: شازند- فرماندار شازند گفت: جست وجو برای کشف جسد چهارم و بخشی از پیکر سوم کارگر معدن ناشی از ریزش معدن شازند همچنان با جدیت ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لطف اله پرندین در گفت وگو با خبرنگار مهر، در خصوص کشف آخرین جسد معدن معدن شازند، اظهار کرد: عملیات معدن شماره پنج مهاجران از ۲۷ خرداد آغاز شده و سنگ برداری و آوار برداری در حال انجام است.

وی افزود: بهره بردار نیز بدون توجه به منافع شخصی در تلاش برای پیدا کردن جسد شخص چهارم و بخشی از جسد سوم است و فرمانداری نیز به صورت کامل بر این موضوع نظارت دارد.

فرماندار شازند گفت: بر اساس نظر کارشناسی جستجوی جسد معدن در طول حدود ۳۰۰ متر و عمق ۷۰ متر در حال انجام است و تلاش بر این است این امر با رعایت کامل شرایط ایمنی که خسارتی متوجه کسی نشود، صورت گیرد.

پرندین با بیان اینکه تمام تجهیزات برای آوار برداری در محل مستقر است، افزود: برخی تجهیزات آوار برداری مثل لودر سنگین در استان موجود نیست و بهره بردار موظف است آن را تهیه کند بنابراین کار در طول روز تا حدود ساعت ۲۰ در حال انجام است و روزانه حدود ۶۰۰ تن آوار برداری انجام می‌شود.

وی افزود: با وجود تمام دشواری‌ها، تمام ظرفیت‌ها برای یافتن جسد چهارم و بخشی از جسد سوم به کار گرفته شده است و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

در ساعت ۹:۴۵ دقیقه صبح روز یکشنبه ۲۷ خردادماه خبر ریزش یکی از معادن اطراف شازند به ستاد مدیریت بحران واصل شد که بلافاصله عوامل امدادی و بخش‌های فنی و مهندسی از سطح شهرستان‌های اراک و شازند برای برآورد حادثه در محل ریزش حضور پیدا کردند.

به‌دنبال وقوع حادثه ریزش کوه در محدوده معدن شماره ۵ شن و ماسه شهرستان شازند، چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه مشغول فعالیت بوده‌اند، زیر آوار ریزش کوه حبس شدند که گروه‌های امدادی و سگ‌های زنده‌یاب با رعایت نکات ایمنی زیر نظر مهندسان معدن به جست‌وجوی منطقه پرداختند.