تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783376
شناسه : 3783376
تاریخ :
جغرافیای مقاومت اسلامی هر روز وسیع‌تر می‌شود اقتصاد ایران: قزوین- نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه وحدت و انسجام دیگر شعار نیست گفت: با وحدت و انسجامی که شکل گرفته جغرافیای مقاومت اسلامی هر روز وسیع‌تر می‌شود .

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران که در مدرسه فاطمیه کوثر برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۲۵ سوره انبیاء می‌فرماید «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا نُوحِی إِلَیْهِ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ»، یعنی (و پیش از تو هیچ پیامبری نفرستادیم مگر اینکه به او وحی کردیم که خدایی جز من نیست پس مرا بپرستید).

وی ادامه داد: خدای متعال در این آیه خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید قبل از تو هیچ پیغمبری نیامده، مگر اینکه ما به او وحی کردیم که هیچ خدایی جز خدای یگانه نیست، پس از همه منقطع شوید و تنها مرا عبادت کنید.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنابراین اصلی‌ترین وظیفه و رسالتی که ما حوزویان داریم این است که هم خودمان به عبادت خدای یگانه ملتزم باشیم و هم دیگران را به قرار گرفتن در این مسیر ارشاد کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ضمن گرامیداشت هفته وحدت بیان کرد: باید بکوشیم وحدت بین مذاهب و پیروان انبیای الهی را مستحکم کنیم، هفته گذشته در اخبار دیدیم که در کشور رواندا هر ماه حداقل هزار نفر از مسیحیان مسلمان می‌شوند، در این کشور علمای مسلمان با علمای مسیحی در حضور مردم جلسات مناظره برقرار می‌کنند، مسیحیان با شنیدن استدلال‌ها متوجه برتری اسلام می‌شوند و به اسلام می‌پیوندند.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که اهل مذاهب فوج فوج به اهل بیت (ع) معرفت پیدا می‌کنند، در ایام قدیم چقدر بین این مذاهب جنگ و جدال و دعواهای خصمانه وجود داشت، اما اکنون به برکت مقاومت اسلامی وحدت بین مسلمانان برقرار شده است.

امروز تمام فرقه‌های مذهبی احساس می‌کنند پناهگاهی جز شیعه ندارند

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: امروز تمام فرقه‌های مذهبی احساس می‌کنند پناهگاهی جز شیعه ندارند، مسیحیت نیز این‌گونه است، یکی از شباهت‌های امام زمان (عج) با رسول اکرم (ص) بین‌المللی و جهانی بودن رسالت پیامبر (ص) و مأموریت امام زمان (عج) است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: شباهت دیگر این است که رسول خدا (ص) آمدند پیروان کتب آسمانی و انبیاء را یکی کرده و راهی یگانه را نشان دادند، امام زمان (عج) هم می‌آیند همه مذاهب را یگانه می‌کنند، ما اکنون در آستانه چنین تحولات جهانی هستیم.

وی یادآور شد: یک زمان کلمه وحدت مانند شعار بود، اکنون دیگر این کلمه شعار نیست، امروز در میدان وحدت و انسجام هستیم، همین مستکبران را به‌شدت نگران کرده است، اکنون هر روز جغرافیای مقاومت اسلامی وسیع‌تر می‌شود، این در حالی است که ترامپ بارها گفته ما در حال از بین رفتن هستیم، بنابراین هر چه مقاومت اسلامی گسترش پیدا می‌کند بساط مستکبران جمع می‌شود، این‌ها وعده خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء می‌فرماید «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»، یعنی (و در حقیقت در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد)، این وعده خداست که زمین به دست شایسته‌ترین بندگان خدا سپرده می‌شود.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: پیامبر (ص) فرمودند اگر خدا بخواهد به بنده‌ای خیر بدهد و به او توجه کند، چشم دلش را باز می‌کند؛ وقتی چشم دل باز شود آدم زنده می‌شود، چشم سر را همه حیوانات هم دارند، اما آن چیزی که انسان‌ها را از حیوانات متمایز می‌کند چشم دل است، حوزه‌های علمیه هم برای تحقق همین معنا فعالیت می‌کنند.

جغرافیای مقاومت اسلامی هر روز وسیع‌تر می‌شود

وی بیان کرد: طلبه واقعی باید به دنبال باز شدن چشم دلش باشد، البته این هم مراتبی دارد، ما باید برای رسیدن به هر یک از این مراتب بکوشیم؛ پیامبر (ص) در ادامه فرمودند چنین فردی یک چیزهایی را مشاهده می‌کند و متوجه می‌شود که پیش از این نمی‌دید و نمی‌فهمید.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خدای متعال در آیه ۵۳ سوره آل‌عمران می‌فرماید «رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنْزَلْتَ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ فَاکْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِینَ»، یعنی (پروردگارا! به آنچه نازل کرده‌ای، ایمان آوردیم و از فرستاده تو پیروی نمودیم، ما را در زمره گواهان بنویس)، ما اگر طلبه شدیم باید به این آیه برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: امام باقر (ع) می‌فرماید اگر کسی به آنچه که یاد می‌گیرد عمل کند، خدا علم آن چیزهایی که نمی‌داند را هم به او می‌دهد؛ بزرگانی مانند امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب به آنچه می‌دانستند عمل کردند، خدا هم آنقدر علوم و معارف به آنان داد که جهان از علم و وجود این عالمان ربانی شگفت‌زده شد.

وی تصریح کرد: امام (ره) علیه کاپیتولاسیون صحبت کردند و مقابل کفر جهانی ایستادند، در حالی که کفر جهانی علیه ما وحدت داشتند، امام (ره) خیلی تنها و غریب بودند، حوزه علمیه قم هم مانند امروز نبود که تمام عالم را تحت تأثیر قرار داده باشد، اما امام (ره) امر به معروف و نهی از منکر کرد، امام (ره) تمام تلاش خود را برای دفاع از حق به کار گرفت، خدا هم ایشان را شهره عالم کرد و اراده ایشان به سرعت در حال گسترش در عالم است، آدمی که پای حق بایستد، خدا این طور به او عزت عنایت می‌کند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: امام صادق (ع) خطاب به عنوان بصری فرمودند علم فقط این نیست که چیزی را حفظ کنی، حفظیات جزو جسم علم است، علم نیاز به روح هم دارد، علم نوری است که خدا هر کس را که بخواهد هدایتش کند، این نور را به دل او می‌تاباند، یعنی علم از این طریق روح، برکت و معنویت پیدا می‌کند.

علم زنده اثرگذار است

امام جمعه قزوین اظهار کرد: علم افرادی مانند علامه طباطبایی، امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب روح دارد، علم باید روح داشته باشد، پس ما هم باید تهذیب و تزکیه داشته باشیم، هم باید تعلیم داشته باشیم، اگر تهذیب و تزکیه زمینه‌ساز تعلیم نباشند، ما فقط الفاظ و عبارات را حفظ کرده‌ایم، این علم مرده است و تأثیری ندارد و کسی را زنده نمی‌کند، اما علم زنده اثرگذار است.

وی عنوان کرد: امام صادق (ع) در ادامه فرمود اگر تصمیم دارید عالم بانفوذ و اثرگذار باشید، علم را با بندگی شروع کنید و حقیقت بندگی را در خود بیدار کنید، آنقدر عبادت کنید که به یقین برسید، سپس علم را یاد بگیرید به این نیت که می‌خواهید به آن عمل کنید، از خدا طلب فهم کنید، در این صورت خدا فهم شما را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ان‌شاءالله همه شما مدارج عالی علم را با زیرساخت‌های معنویت و عبودیت طی کنید و در جامعه اثرگذار باشید، ما در برهه زمینه‌سازی ظهور زندگی می‌کنیم و علائم ظهور را می‌بینیم، باید دغدغه اصلی طلبه ما انتظار ظهور باشد، این از علامات مؤمن است، انتظار ظهور به کار ما نورانیت می‌دهد و چشم دل ما را باز می‌کند.