تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3783365
شناسه : 3783365
تاریخ :
دهمین سفر بلینکن به قاهره برای بررسی آتش‌بس در غزه اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه ایالات متحده برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه وارد قاهره شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، صبح امروز چهارشنبه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده، به منظور انجام سفری کوتاه وارد قاهره شد تا درباره تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه گفتگو کند.

این دهمین سفر بلینکن به منطقه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حدود یک سال گذشته است. با این حال، این بار وی تنها به مصر سفر کرده و هیچ برنامه‌ای برای دیدار با مقامات صهیونیستی یا کشورهای دیگر ندارد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن در دیدار با مقامات مصری «تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بسی که شامل آزادی اسرا و کاهش رنج مردم فلسطین باشد و به تقویت امنیت منطقه‌ای کمک کند» را مورد بحث قرار خواهد داد.

مقامات آمریکایی در گفت‌وگوهای غیررسمی اذعان کرده‌اند که انتظار موفقیت بزرگی از این مذاکرات در قاهره ندارند. آن‌ها نگرانند که با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست‌جمهوری «جو بایدن»، فرصت برای دستیابی به توافق از دست برود و خطر گسترش جنگ بیشتر شود.

قرار است بلینکن در این سفر، با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر، ملاقات کند و همچنین در کنار همتای مصری خود، «بدر عبدالعاطی»، ریاست افتتاح گفتگوی استراتژیک آمریکا و مصر را بر عهده داشته باشد.

گفتنی است؛ مصر به همراه ایالات متحده و قطر نقش کلیدی در میانجی‌گری بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند. و با وجود تلاش‌های مداوم برای میانجی‌گری و ارائه پیشنهادهای متعدد برای پایان جنگ در غزه و تبادل اسرا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، همچنان شرایط جدیدی را مطرح می‌کند. «یوآف گالانت» وزیر دفاع این رژیم، و «دیوید برنیا» رئیس موساد، نیز پیش‌تر هشدار داده بودند که این شرایط ممکن است مانع از دستیابی به توافق شود.