تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783352
شناسه : 3783352
تاریخ :
مراجعه مستقیم به قاضی از مزایای دادگاه صلح است اقتصاد ایران: زنجان- دادستان کل کشور گفت: مراجعه مستقیم به قاضی و کاهش اطاله دادرسی از مزایای دادگاه صلح است‌.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد صبح چهارشنبه در آئین افتتاح اولین دادگاه صلح مرکز استان زنجان در سطح کشور اظهار کرد: هیچ رأیی برای قاضی به خصوص قاضی اسلامی به اندازه رأی اصلاحی لذت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه همه از مسئولیت دنیوی و اخروی می‌ترسند، عنوان کرد: همه از لحاظ اخلاق و قانون به دنبال ایجاد سازش در پرونده هستند؛ مشروط بر اینکه حقی از کسی ضایع نشود و آموزه‌های دینی نیز بر همین امر تاکید دارند.

دادستان کل کشور پیام هفته را وحدت صلح و دوستی خواند و گفت: اراده تکوینی نظام جمهوری اسلامی ایجاد آرامش و صلح در جامعه است و همه را به رعایت حقوق یکدیگر دعوت می‌کند.

وی یادآور شد: رئیس جمهور تاکید کرد که اگر همه مسلمانان وحدت داشته باشند، اسرائیل نمی‌تواند مرتکب چنین جنایاتی شود و آمریکا از تفرقه و جدایی ما استفاده کرده و پایگاه‌های خود را مستقر می‌کند.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد رسیدگی تخصصی، مراجعه مستقیم به قاضی، کاهش اطاله دادرسی نظارت بر کیفیت سازش و اجرای سریع گزارش اصلاحی و استفاده مؤثر از ظرفیت شورا را از اهداف دادگاه صلح برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح دادگاه صلح را در شهرستان ابهر را نیز اعلام می‌کنیم و امیدواریم این دادگاه‌ها برای مردم استان زنجان آورده خوبی داشته باشد.