تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3783349
شناسه : 3783349
تاریخ :
صلح‌جویی و صلح‌طلبی بدون زیرساخت عدالت ممکن نیست اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه گفت: صلح‌جویی و صلح‌طلبی بدون زیرساخت عدالت ممکن نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» در نشست «صلح عادلانه و گفت‌وگوی مشترک جهانی به منظور شناسایی چالش‌های پیش روی صلح و ارائه راه حل‌هایی برای دستیابی به صلح عادلانه» با تبریک ایام میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت و همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله تسخیری و شهید امیرعبداللهیان گفت: جهان عاری از جنگ و خشونت آرزوی بسیاری از ابنای بشر بوده است. جهان امروز که داعیه‌های متنوع و متکثر بیشتری داشته محملی برای منازعات گسترده‌تر بوده است اکنون بیش از همیشه به صلح مبتنی بر عدالت محتاج گردیده است.

وی افزود: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی که در ادامه اشغال ۸۰ ساله این منطقه مسلمان صورت می‌گیرد، خود حدیث مفصلی از ناتوانی بین‌المللی برای تثبیت صلح واقعی و نمونه روشنی از ناامنی در جهان است که تاکنون جان هزاران انسان بی‌گناه را ستانده و ویرانی‌های غیر قابل جبرانی بر جای گذاشته است.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت: متأسفانه طی ۱۱ ماه کشتار توسط رژیم جعلی اسرائیل که با کمک‌های تسلیحاتی و نظامی کشورهای غربی مدعی حقوق بشر به ویژه آمریکا و در سایه سکوت و ناتوانی نهادهای بین‌المللی بیش از ۴۱ هزار تن انسان بی‌گناه که بیشتر آنها زنان و کودکان بوده‌اند به شهادت رسیده‌اند.

کنعانی با بیان این که صلح‌جویی و صلح‌طلبی بدون زیرساخت عدالت ممکن نیست، تاکید کرد: عدالت زیربنای صلح حقیقی است. اما با کمال تأسف عدالت فدای صلح شده و صلحی که در آن عدالت نباشد پایدار نخواهد ماند.

وی افزود: تا زمانیکه برابری دولت‌ها نادیده گرفته می‌شود، دنیا در وضعیت ناآرام و آشوب کنونی باقی خواهد ماند.

سخنگوی وزارت خارجه با برشمردن شماری از موانع رسیدن به صلح پایدار تصریح کرد: اجرای صلح پایدار نیازمند اجرای عدالت است و دستیابی به این آرزوی دیرینه انسانی متأسفانه امری غیرممکن و تا حدودی محال معرفی شده است، اما انسان تربیت یافته در مکتب تعالیم آسمانی و الهی خواهد توانست با پیروی از اخلاق و خردورزی سایه صلح را بر سر خود و هم نوعان خود بنشاند؛ همانگونه که با ظهور دین مبین اسلام بسیاری از قواعد غلط به حاشیه رانده شد.

کنعانی در پایان به روح بلند همه کسانی که برای تحقق عدالت و صلح مبتنی بر آموزه‌های حقیقی برآمده از ادیان الهی به خصوص دین اسلام برآمده ادای احترام کرد.