تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3783310
شناسه : 3783310
تاریخ :
کمیسیون فرهنگی برای نظارت بر حکمرانی سایبری معیار تعیین می‌کند اقتصاد ایران: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تعیین معیار برای نظارت بر حکمرانی فضای مجازی توسط کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی شیرین‌زاد نماینده مردم کرج و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه حکمرانی در فضای مجازی یک ضرورت اساسی است تا با تهدیدهایی که از سوی فضای مجازی متوجه مردم ایران است، مقابله و از فرصت بزرگ فضای مجازی استفاده صحیح شود، گفت: مجلس شورای اسلامی این حق را از قانون اساسی دریافت کرده که به تمام مراکز تصمیم‌گیر کشور نظارت کند و در زمینه اجرای حکمرانی نیز، نظارت جدی را صورت خواهد داد.

وی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی یک نهاد حاکمیتی و مهم کشور است، گفت: شورای عالی فضای مجازی باید در چارچوب‌ها و سیاست‌های کلی که تعیین کرده در حوزه فضای مجازی اراده و اعمال قدرت کرده و مانع حکمرانی دشمن در فضای مجازی شود.

شیرین‌زاد در پاسخ به این سؤال که مجلس چه معیاری برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های دخیل در حوزه فضای مجازی دارد، گفت: سیاست‌های کلی نظام، اسناد بالادستی و قوانینی که مجلس در گذشته در حوزه فضای مجازی داشته‌اند، از جمله معیارهای مجلس برای نظارت در حوزه فضای مجازی است.

وی افزود: البته کمیسیون فرهنگی مجلس می‌تواند بر اساس اختیاری که دارد، معیارهای برای نظارت بر دستگاه‌های دخیل در حوزه فضای مجازی بر اجرای حکمرانی قانونمند تعیین کند و بر اساس آن معیارها نظارت خود را تقویت کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: البته ما امیدوار هستیم که دولت محترم در حوزه فضای مجازی لایحه‌ای جامع و کامل به مجلس ارائه دهد تا ما بعد از تصویب آن با شرایط بهتری به حکمرانی در فضای مجازی نظارت کنیم و البته اگر دولت لایحه ندهد، مجلس حق دارد طرحی در این زمینه تصویب کند اما به هر حال اکنون، مجلس و کمیسیون فرهنگی معیارها و مکانیزم‌های زیادی برای نظارت در اجرای حکمرانی قانون‌مند در فضای مجازی دارد.