تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3783288
شناسه : 3783288
تاریخ :
عواقب جراحی میلیونی کوچک‌کردن دهان اقتصاد ایران: زیبایی یعنی طبیعی بودن؛ یعنی نمای طبیعی ظاهر فرد حفظ شود اما زیبا هم به‌نظر برسد. اگر این دو همدیگر را نقض کنند، مطمئن باشید یک جایی در روش درمان یا ارزیابی بیمار قبل و بعد از عمل مشکلی وجود دارد. اگر فردی راضی می‌شود شکلش از حالت طبیعی بیرون بیاید، مطمئن باشید که دچار حداقل یک اختلال روحی و روانی است.جراحی کوچک کردن لب‌ها در ایران عمل جدیدی نیست و از کشورهای دیگر هم متقاضی و مراجعه‌کننده دارد. البته بیشتر از کشورهای همسایه می‌آیند. اما از کشورهای غیرهمسایه هم مراجعه‌کننده داریم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، عمل کوچک‌کردن لب‌ها و دهان در ایران متقاضیان خود را دارد؛ مرد و زن، پولدار و کم‌درآمد. اما به‌گفته جراحان پلاستیک، بسیاری از مراجعان هیچ نیازی به انجام این جراحی ندارند و تنها به‌دلیل وسواس فکری که گرفتار آن هستند و نیز تحت‌تأثیر تبلیغات ویرانگر پزشک‌نماها، برای انجام این جراحی زیبایی مراجعه می‌کنند و قطعا بعد از مدتی پشیمان می‌شوند؛ پشیمانی‌ای که یا دیگر راه برگشت ندارد و یا بسیار پرهزینه و پرتبعات خواهد بود.



زیبایی یعنی طبیعی بودن

دکتر سیدمهدی موسوی‌زاده، فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و عضو انجمن علمی جراحان پلاستیک درباره این گونه جراحی‌ها چند نکته را مطرح می‌کند.

خیلی وقت‌ها بیمار برای کوچک‌کردن لب‌ها مراجعه می‌کند و ما بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که لب‌های او نسبت به‌صورتش تناسب منطقی دارد و نیازی به عمل ندارد. این افراد کسانی هستند که نسبت به برخی اعضای بدن‌شان دچار نوعی وسواس فکری هستند. آقایان زیادی هم متقاضی این نوع عمل و اکثر آنها هم دچار اختلال خودزشت‌انگاری هستند. وظیفه جراح است که به هر نحوی اینگونه افراد را متقاعد و از جراحی منصرف کند.

این عمل اصلا لاکچری محسوب نمی‌شود و هر قشری با هر وضعیت مالی یا فرهنگی متقاضی این عمل هستند. افرادی که لب‌های بزرگ و بدشکلی دارند که می‌تواند باعث بدشکلی صورت‌شان شود، گزینه‌های منطقی برای انجام این جراحی هستند. البته عوامل بزرگی لب‌ها متعددند؛ از ژنتیک گرفته تا ضربه و حادثه و....

زیبایی یعنی طبیعی بودن؛ یعنی نمای طبیعی ظاهر فرد حفظ شود اما زیبا هم به‌نظر برسد. اگر این دو همدیگر را نقض کنند، مطمئن باشید یک جایی در روش درمان یا ارزیابی بیمار قبل و بعد از عمل مشکلی وجود دارد. اگر فردی راضی می‌شود شکلش از حالت طبیعی بیرون بیاید، مطمئن باشید که دچار حداقل یک اختلال روحی و روانی است.جراحی کوچک کردن لب‌ها در ایران عمل جدیدی نیست و از کشورهای دیگر هم متقاضی و مراجعه‌کننده دارد. البته بیشتر از کشورهای همسایه می‌آیند. اما از کشورهای غیرهمسایه هم مراجعه‌کننده داریم.


هزینه کوچک کردن لب‌ها چقدر است؟

مسئول یک کلینیک زیبایی در سعادت‌آباد درباره قیمت‌ این جراحی به همشهری می‌گوید: عمل کوچک‌کردن یک لب 70میلیون به بالا درمی‌آید و هردو لب از 150میلیون به بالا شروع می‌شود.یک کلینیک دیگر در الهیه هم اعلام می‌کند: اگر دهان‌تان گشاد است و می‌خواهید دوطرفش دوخته شود، هزینه کلی‌اش 80میلیون تومان است. اما اگر می‌خواهید لب‌ها را کوچک یا نازک کنید، هر لب حدود 70میلیون آب می‌خورد که مجموعا می‌شود 140میلیون تومان. به‌گفته کارشناسان کلینیک‌ها این عمل دوره نقاهت ندارد و فقط نیازمند کمی مراقبت است تا لب‌های فرد دچار عفونت و دیگر عوارض نشود.


عواقب جراحی میلیونی کوچک‌کردن دهان