تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783282
شناسه : 3783282
تاریخ :
راهکارهای داشتن یک خرید اینترنتی ایمن اقتصاد ایران: شهرکرد_رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری گفت: کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که ارائه کالا با تخفیف بالا در فضای مجازی می‌تواند راهی برای گمراهی آن‌ها باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بشیر اشراقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پویش خرید امن از ۲۴ شهریور آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی و کلاهبرداری‌ها که در این زمینه صورت می‌گیرد، این پویش به راه افتاده است و هدف آن آگاهی دادن به مردم است.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در صورتی که هم‌استانی‌ها قصد خرید امن و مطمئن از فروشگاه‌های اینترنتی دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که فروشگاه مورد نظر حتماً مجوز کسب و کار و نماد اعتماد الکترونیک داشته باشد.

اشراقی یادآور شد: اگر فردی قصد خرید کالا و خدمات از سایت‌های آگهی‌محور مانند سایت دیوار و مشابه آن را دارد، باید قبل از تحویل و رؤیت کالا از پرداخت بیعانه و وجه به حساب فرد آگهی‌دهنده و فروشندگان کالا خودداری کند.

وی اضافه کرد: همچنین جهت واریز وجه باید درگاه پرداخت به دامنه shaparak.ir ختم شود.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: لازم است هنگام خرید اینترنتی مراقب لینک‌های کلاهبرداران و مجرمان سایبری باشیم، همچنین شهروندان باید مراقب تبلیغات مربوط به تخفیفات ویژه در فضای مجازی باشند چراکه این تبلیغات در واقع برای گمراه کردن افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد و از همین‌رو کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که ارائه کالا با تخفیف بالا می‌تواند راهی برای گمراهی آن‌ها باشد.