تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3783261
شناسه : 3783261
تاریخ :
مدیریت سرمایه در بازار پری تریدینگ؛ تجربه ای از DOGS و HMSTR اقتصاد ایران: اصطلاح پری مارکت تریدینگ (Pre Market Trading) که در مکالمه محاوره به آن پری تریدینگ نیز گفته می‌شود، مفهومی نام‌آشنا برای معامله‌گران باتجربه بازار کریپتوکارنسی است و شنیدن این اصطلاح خاطرات تلخ و شیرین زیادی را برای این معامله‌گران حرفه‌ای زنده می‌کند! خاطرات شیرین به دلیل فراهم شدن بستری برای خرید زودهنگام یک ارز دیجیتال و کسب سود از پامپ قیمتی اولیه پس از عرضه عمومی و خاطرات تلخ به دلیل عدم وجود تضمین در قطعیت سودآوری و مطلوب بودن قیمت پس از عرضه! در حال حاضر که بحث ایردراپ‌های ارز دیجیتال مبتنی بر تلگرام نظیر داگز و همستر داغ است، صحبت از اصطلاحاتی نظیر همین پری تریدینگ نیز به میان می‌آید و برای کاربران تازه وارد دنیای کریپتوکارنسی ابهاماتی را ایجاد می‌نماید. با ما در این مطلب همراه باشید تا با مفهوم پری تریدینگ و نحوه مدیریت سرمایه در آن بهتر آشنا شوید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مفهوم معاملات قبل از بازار (Pre-Market Trading)

مفهوم پری تریدینگ در بازارهای سنتی سهام نظیر بازار بورس ایالات متحده، به دوره‌ای از فعالیت معاملاتی قبل از باز شدن جلسه عادی بازار اشاره دارد. به عنوان مثال ساعت معاملات عادی در این بازار از ساعت 9:30 صبح آغاز می‌شود و معاملات انجام یافته در ساعات پیش از آن را معاملات پری تریدینگ می‌نماند. البته طبیعتاً این موضوع در بازار ارز دیجیتال انطباق 100 درصدی ندارد؛ چراکه برخلاف بازارهای سنتی سهام، مارکت رمزارزی تعطیلی نداشته و به صورت 24 ساعته در طول 7 روز هفته باز است! مفهوم پری تریدینگ در بازار ارز دیجیتال به بازاری اشاره دارد که رمزارزها پیش از راه‌اندازی رسمی و لیست شدن در صرافی‌های مختلف در آن مورد خرید و فروش قرار می‌گیرند.

اصولاً در بازار پری تریدینگ، ارز دیجیتالی که به عرضه عمومی آن زمان کمی باقی مانده است، با قیمت پایین‌تری در مقایسه با قیمت اصلی آن در زمان لیست شدن مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. این موضوع به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا با صرف هزینه بسیار پایینی بر روی یک ارز دیجیتال ارزشمند سرمایه‌گذاری کرده و با فروش ارز دیجیتال با قیمت بالاتر به هنگام عرضه عمومی، سود خوبی را به جیب زنند. این موضوع به نحوی در ایردراپ داگز اتفاق افتاد و صرافی‌های مختلفی همچون Gate.io به سراغ ایجاد بازار پری تریدینگ برای آن رفتند.

بررسی وضعیت قیمتی داگز در بازار پیش عرضه آن نشان‌دهنده این واقعیت است که بازه قیمتی آن بسیار نزدیک به آن چیزی است که پس از لیست شدن رسمی این رمزارز شاهد آن بودیم و خرید و فروش داگز تقریباً در همان بازه قیمتی و کمی بالاتر از آن صورت گرفت. به طور خلاصه، پری تریدینگ بستری برای معامله توکن‌های جدید پیش از لیست شدن رسمی آن‌ها و انجام معاملات متناسب با قیمت از پیش تعیین شده از سوی خریداران و فروشندگان است.

چرا معاملات پری مارکت تریدینگ مهم است؟

گفته شد که ریشه مفهوم پری مارکت تریدینگ در بازار ارز دیجیتال را می‌توان در بازار سنتی سهام جستجو کرد! بازار سهام ایالات متحده در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است و این در حالیست که ممکن است در زمان بسته شدن بازار در عصر روز جمعه اخبار مهمی در ارتباط با بازار پخش شود؛ اولین واکنش به این اخبار در معاملات قبل از بازار روز دوشنبه ظاهر می‌شود و به سایر سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا با رصد این واکنش‌ها معیاری درباره نحوه برخورد با بازار در شرایط فعلی به دست آورند. این موضوع به نحوی در بازار رمزارزها نیز نمود پیدا کرده است.

در واقع به هنگامی که یک ارز دیجیتال پیش از عرضه و در بازار پری تریدینگ با افزایش تقاضا مواجه می‌شود، رشد قیمتی خوبی را تجربه می‌کند. هرچند که ارتباط مستقیمی میان قیمت ارز دیجیتال در بازار پری تریدینگ و قیمت آن پس از عرضه عمومی وجود ندارد؛ اما بررسی اتفاقات این بازار به خوبی نمایانگر احساسات و انتظارات بازار در ارتباط با ارز دیجیتال مورد نظر بوده و به سایر کاربران کمک می‌کند تا استراتژی معاملاتی منطقی‌تری را برای خرید و فروش آن پس از لیست شدن رسمی در صرافی‌ها تنظیم نمایند.

سطح امنیت معاملات پری تریدینگ

پیش از شروع معاملات پری تریدینگ در ارتباط با میزان اعتبار بستری که این بازار پری تریدینگ را ایجاد کرده است به خوبی تحقیق کنید تا در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوید. این که خود معاملات پری تریدینگ دارای ریسک خاصی است یا خیر؟ باید بگوئیم که در چند سال گذشته اقدامات خوبی در جهت کاهش میزان ریسک‌های موجود در چنین بازاری انجام شده است و اصولاً صرافی‌ها پیش از آن که به فروشنده و عرضه کننده‌ای اجازه ایجاد چنین بازار معاملاتی را بدهند، از آن‌ها مبلغی را به عنوان وثیقه دریافت می‌کنند و درصورتی که این عرضه کننده به تعهد خود در برابر خریداران عمل نکند، وثیقه گرفته شده ضبط و در میان خریداران تقسیم می‌گردد.

اما طبیعتاً باید بدانید که مشارکت در هر بازار پری تریدینگی نمی‌تواند به سود شما تمام شود و قبل از آن که بخواهید سرمایه خود را وقف انجام چنین معامله‌ای نمائید، بهتر است تحقیقات جامعی پیرامون سوابق فعالیتی تیم توسعه‌دهنده پروژه، میزان تعامل آن با اعضای جامعه، توکنومیکس و کشف قیمت و ارزش واقعی رمزارز مورد نظر انجام دهید و با دید روشنی پا به این عرضه بگذارید. یه عنوان مثال ایردراپ همستر در بسیاری از صرافی‌های معتبر دارای بازار پیش عرضه است و با توجه به جنجال و حواشی که در تعداد کاربران و نقشه راه خود پس از اتمام ایردراپ ایجاد کرده است، به نظر بسیاری از کارشناسان مشارکت در بازار پری تریدینگ آن سودآور خواهد بود.

نحوه مشارکت در بازار پری تریدینگ همستر در ایران

مسلماً از آنجایی که بسیاری از صرافی‌های معتبر خارجی به دلیل قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF ارائه خدماتی به معامله‌گران ایرانی ندارند، کسب سود از چنین بازاری چندان بی‌دردسر نخواهد بود! اما خوشبختانه راه‌های جایگزینی نیز برای مشارکت در بازار پری تریدینگ رمزارزها وجود دارد و این راه‌حل چیزی جز استفاده از خدمات صرافی کیف پول من در این زمینه نخواهد بود.

این صرافی ایرانی که به لحاظ انواع امکانات هم‌تراز با نمونه‌های خارجی در نظر گرفته می‌شود، در اقدام اخیر خود نسبت به راه‌اندازی بخشی تحت عنوان ارزهای پیش لیست شده اقدام کرده است که کاربران ایرانی نیز به راحتی می‌توانند در بازار پری تریدینگ انواع ارزها از تایم فارم و بلوم گرفته تا همستر، تپ سواپ و غیره مشارکت نمایند.

مشارکت در بازار پری تریدینگ؛ راهی جذاب برای کسب سود از رمزارزها پیش از لیست شدن!

مدیریت سرمایه در بازار پری تریدینگ؛ تجربه ای از DOGS و HMSTR

در بازار ارز دیجیتال با راه‌ها و روش‌های مشخصی نظیر ترید و استیک ارز دیجیتال برای کسب سود مواجه هستیم؛ اما تکامل روزانه بازار رمزارزی بر روی این شیوه‌های شناخته شده نیز تاثیر می‌گذارد و رفته رفته موجب متنوع‌تر شدن آن‌ها می‌گردد. مشارکت در بازار پری تریدینگ نوعی کسب سود فعال از بازار ارز دیجیتال است که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا پیش از لیست شدن رسمی یک ارز دیجیتال و با قیمت کمتر آن را خریداری کنند. البته توجه داشته باشید که هر بازار پری تریدینگی سودرسان نخواهد بود و پیش از مشارکت در معاملات آن باید تحقیقات جامعی در ارتباط با پروژه‌ها انجام دهید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت صرافی کیف پول من هم درباره چیستی بازار پری تریدینگ و هم جزئیات پروژه‌های کریپتویی مختلف تحقیق کنید و سپس در همان بستر به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.