تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3783254
شناسه : 3783254
تاریخ :
خلیلی: هدف طرح کاهش کم‌تحرکی در رده بین سالمندان کشور است اقتصاد ایران: طرح سه‌شنبه‌های ورزش سالمندی با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و حضور پرشور علاقمندان در تهران رونمایی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح سه‌شنبه‌های بازی و ورزش سالمندی برای اولین بار در کشور با حضور علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، علیرضا مهدوی دبیرکل فدراسیون، شهرام علم سرپرست نایب رئیسی، شبنم کلاهی سرپرست نایب رئیسی بانوان، صادق شیرزاد، معاونت وزرات بهداشت، دکتر صفرپوپایه مشاور مرکز تحول ریاست جمهوری، امیر سید جلال میر مطلبی رئیس سابق تربیت بدنی ستاد مشترک ارتش مسئولان شهرداری منطقه ۶ تهران، فرهاد رنجبرزاده رئیس و اعضای کمیته ورزش سالمندان و همچنین حضور پرشور علاقمندان در آمفی‌تئاتر پارک لاله تهران رونمایی شد.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی روند رو به رشد و پیشرفت کمیته سالمندان را رضایت بخش خواند و گفت: از اینکه این کمیته با اجرای برنامه‌های متنوع باعث تحرک و نشاط سالمندان شده، ابراز خرسندی نمود و خواستار تداوم و اجرای طرح ملی سه شنبه‌های بازی و ورزش سالمندی در سراسر کشور در راستای کاهش کم‌تحرکی در رده سنی سالمندان شد.

رنجبرزاده این نوید را به سالمندان داد و گفت: طرح کشوری سه‌شنبه‌های بازی و ورزش سالمندی در پارک‌های سراسر کشور هر هفته برگزار خواهد شد. هدف ما از اجرای این طرح جلوگیری از کم تحرکی و حفظ نشاط و سرزندگی در سالمندان است و این رویداد برای توسعه ورزش همگانی و ایجاد یک فضای ایده‌آل برای تفریح و سرگرمی سالمندان طراحی شده است.

گفتنی است در حاشیه این برنامه مسابقات ویژه سالمندان شامل کورن هول، لیوان چینی، هفت سنگ، شوت دارت، اجرای طنابزنی مهارتی، نماهنگ زیبای آذری حرکات ریتمیک ورزش روزانه، پایش سلامت و … تدارک دیده شد که به جذابیت برنامه اضافه کرده بود و در پایان به تعدادی از شرکت کنندگان برتر هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.