تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3783253
شناسه : 3783253
تاریخ :
واکنش تُند ونزوئلا به اظهارات مداخله‌جویانه بورل درباره کاراکاس اقتصاد ایران:  دولت ونزوئلا در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نامه‌ای اعتراضی به دفتر نمایندگانی این بلوک در کاراکاس ارسال کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مراتب اعتراض خود را به نمایندگی اتحادیه اروپا در کاراکاس ابراز کرد.

کورموتو گودوی، معاون امور اروپایی وزارت خارجه ونزوئلا در شبکه «ایکس» نوشت: پس از اظهارات مداخله‌جویانه جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، مراتب اعتراض خود را به ریچل رومِت، رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا ابراز کردم. ونزوئلا برای خود ارزش قائل است. مداخله در امور کشورمان را دیگر تحمل نخواهیم کرد. اتحادیه اروپا باید به مشکلات خود رسیدگی کند. نقشه‌های آنها علیه دموکراسی ما مثل همیشه ناکام ماند.

بورل روز یکشنبه دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را «رژیمی دیکتاتوری و تمامیت‌خواه» توصیف کرد!

مارگاریتا روبلس، وزیر دفاع اسپانیا نیز پنجشنبه هفته گذشته دولت مادورو را «دیکتاتوری» خواند و مدعی شد که این دولت باعث و بانی مهاجرت گسترده از این کشور واقع در آمریکای لاتین است. ونزوئلا در واکنش به این اظهارات، سفیر خود در اسپانیا را فراخواند و مسئول نمایندگی دیپلماتیک اسپانیا در کاراکاس را نیز احضار کرد.

خورخه رودریگز، سخنگوی پارلمان ونزوئلا نیز از قانونگذاران این کشور خواست تا با تصویب قطعنامه‌ای، روابط دیپلماتیک و تجاری با اسپانیا را به قید فوریت قطع کنند. کنگره اسپانیا پیش‌تر از دولت این کشور خواست تا ادموندو گونزالز، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور این کشور به رسمیت بشناسد!