تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3783224
شناسه : 3783224
تاریخ :
آخر هفته بارانی در راه است؛ افزایش ابر و بارش در برخی نقاط کشور اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، از افزایش ابر و بارش باران در روزهای پایانی هفته در مناطق مختلف کشور خبر داد. استان‌های آذربایجان، اردبیل، مازندران و برخی مناطق دیگر شاهد رعد و برق، وزش باد شدید و بارش خواهند بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که از امروز چهارشنبه تا روز شنبه (۲۸ تا ۳۱ شهریور)، در برخی نقاط کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گلستان، گیلان، مازندران و همچنین دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و برخی نقاط خراسان شمالی، افزایش ابر، بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر مناطق یادشده، امروز در برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان نیز شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود. همچنین برای روز پنجشنبه (۲۹ شهریور) در برخی از نقاط خراسان رضوی و خراسان جنوبی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر و بارندگی پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام ضیاییان، شرایط جوی در روز یکشنبه (اول مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان شامل افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

وی همچنین به وزش باد شدید و گرد و خاک در نوار شرقی، غرب و جنوب غرب کشور، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز اشاره کرد و اضافه کرد که این شرایط از روز چهارشنبه تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

ضیاییان در مورد وضعیت دریای خزر و خلیج فارس نیز اعلام کرد که از چهارشنبه تا جمعه، دریای خزر مواج خواهد شد و در روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز شرایط مشابهی خواهند داشت.

در خصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، وی پیش‌بینی کرد که فردا (۲۹ شهریور) آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود و در برخی ساعات افزایش باد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای تهران در کمترین حالت ۲۰ و در بیشترین حالت ۲۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین برای روز جمعه (۳۰ شهریور)، هوای پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری با احتمال گرد و خاک و دمایی بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان به خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور اشاره کرد و گفت: در روزهای آینده، شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.