تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3783222
شناسه : 3783222
تاریخ :
اپیک گیمز استور در دسترس کاربران اروپایی آیپد قرار گرفت اقتصاد ایران: کاربران آیپد در اتحادیه‌ی اروپا اکنون می‌توانند ازطریق فروشگاه اپیک به بازی‌های محبوبی مثل فورتنایت و Fall Guys دسترسی داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

فروشگاه اپیک گیمز با به‌روزرسانی جدید iPadOS 18 روی آیپدهای کاربران اتحادیه‌ی اروپا دردسترس قرار گرفت. این آپدیت براساس قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA) اعمال شده است و به کاربران اجازه می‌دهد از فروشگاه‌های اپلیکیشن متفرقه روی تبلت‌های خود استفاده کنند.

دردسترس قرارگرفتن فروشگاه اپیک گیمز روی آیپد پس‌از آن رخ می‌دهد که کمیسیون اروپا اپل را ملزم کرد iPadOS را به‌عنوان دربان (Gatekeeper) در نظر بگیرد. بر اساس این قوانین، اپل موظف شد در مدت ۶ ماه، تغییراتی را در سیستم‌عامل خود اعمال کند که ازجمله می‌توان به امکان انتخاب مرورگر پیش‌فرض و همچنین امکان حذف اپلیکیشن‌های سیستمی آیپد برای کاربران اتحادیه‌ی اروپا اشاره کرد.

مقالات مرتبط:
  • اپل بالأخره با ورود فروشگاه بازی اپیک‌گیمز به اپ‌استور اروپا موافقت کرد
  • اپیک گیمز استور، رقیب جدید گوگل پلی و اپ استور، به‌نمایش درآمد

علاوه‌بر فروشگاه اپیک گیمز، پلتفرم نرم‌افزاری AltStore PAL روی آیپد دردسترس قرار دارد. این فروشگاه به کاربران اجازه می‌دهد به شبیه‌ساز بازی‌های کلاسیک نینتندو و اپلیکیشن‌های دیگر دسترسی داشته باشند.

تغییرات اخیر در اکوسیستم iPadOS و iOS قدمی مهم در جهت افزایش آزادی انتخاب کاربران و ایجاد رقابت در بازار اپلیکیشن‌های موبایل به‌شمار می‌رود. باید دید واکنش اپل به این تغییرات چگونه خواهد بود و آیا تغییرات مشابه را برای کاربران خارج از اتحادیه‌ی اروپا نیز درنظر خواهد گرفت یا خیر.