تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3783215
شناسه : 3783215
تاریخ :
انتظارات از والیبال نشسته خارج ازانصاف است/بازیکن سفارشی نمی‌گیرم اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با تاکید بر اینکه برخی انتظارات از تیمش خارج از انصاف بود، نسبت به برخی صحبت ها انتقاد کرد و گفت: حاشیه های داخلی در کنار کشورها حریف ما هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هادی رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حضور تیم ملی والیبال نشسته در بازی های پارالمپیک پاریس که با کسب هشتمین قهرمانی همراه بود، گفت: در تمام دیدارهای خود در این دوره بازی ها با حداقل گیم از دست داده موفق به کسب پیروزی شدیم و جام قهرمانی را از آن خود کردیم اما اینگونه نبود که پیروزی ها و جام به دست آمده از قبل برای ما و به نام ما بوده است. برای دستیابی به آنها تلاش کردیم همانطور که دیگر تیم ها هم زحمت کشیده بودند.

وی تصریح کرد: دیدارهای خود را تا رسیدن به فینال پارالمپیک راحت پشت سر گذاشتیم اما اینگونه نبود که از پیش برنده باشیم. برای آنها برنامه داشتیم و چون طبق برنامه و اصول پیش رفتیم، به هدف و برنامه خود رسیدیم. در دیدار فینال هم رقابت نزدیکی با بوسنی داشتیم. این هفتمین فینالی بود که ایران و بوسنی در پارالمپیک برگزار می کردند. از بازی های سیدنی تا پاریس، فینال مسابقات والیبال نشسته میان ایران و بوسنی برگزار شده است. همین نشان می دهد که بوسنی حریف کاملا قابل احترام و حتی خطرناکی برای ما به حساب می آید.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در بازی های پارالمپیک پاریس تاکید کرد: انتظارات از این تیم اما خیلی زیاد است و گاهی خارج از انصاف می شود. میگویند چرا در پارالمپیک گیم از دست دادید یا چرا مقابل بوسنی به چالش کشیده شدید. اینها انتقادات بی انصافانه است چون سند پیروزی به نام ایران نیست. همه تیم ها چهار سال کار می کنند تا در پارالمپیک نتیجه بگیرند. اینگونه نیست فقط بخواهند در پارالمپیک شرکت کنند. همینکه در این شرایط ما بازهم قهرمانی را از آن خود کردیم، کار بزرگی کرده ایم.

رضایی تاکید کرد: حالا که فینال را بردیم و قهرمان دوباره پارالمپیک شدیم، می توانیم خیلی راحت انتقادات مان را مطرح کنیم. ما برای قهرمانی چه داشتیم؟ سفر تدارکاتی که نداشتیم، امکاناتی داشتیم که نسبی بود. این امکانات هم به مسائل بودجه ای مربوط می شود. وقتی بودجه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان فشرده است و باید برای رشته های متعدد هزینه شود، طبیعی است که نمی توان شرایط کاملا ایده آل برای آماده سازی داشت. ما در این شرایط قهرمان شدیم.

وی با تاکید بر اینکه طلای تیمی قابل مقایسه با طلای انفرادی نیست، از مطرح شدن برخی صحبت ها ابراز گله مندی کرد و گفت: والیبال نشسته ایران در واقع دو حریف دارد؛ کشورهای خارجی و حاشیه های داخلی؛ از پس کشورهای دیگر که خوب بر آمدیم و قهرمان شدیم اما هنوز ۲۴ ساعت از قهرمانی نگذشته بود که صحبت های آزاردهنده ای مطرح شد مثل اینکه ترکیب تیم باید تغییر کند، سن فلان بازیکن بالا است و ...

انتظارات از والیبال نشسته خارج ازانصاف است/بازیکن سفارشی نمی‌گیرم

تیم ملی والیبال نشسته با هدایت هادی رضایی در پارالمپیک پاریس برای هشتمین بار قهرمان شد

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران در بازی های پارالمپیک با تاکید بر اینکه مهم نتیجه نهایی است که تیم ملی به دست می آورد نه اینکه چه بازیکنی بازی کرد یا بازی نکرد، تصریح کرد: از والیبال نشسته فقط انتظارات بالا دارند اما آنقدری که باید بها داده شود، نیست. ۹ سال رقابت های قهرمانی کشور این رشته برگزار نشد چون پول نبود، در این شرایط منِ مربی از کجا باید بازیکن انتخاب می کردم. با این حال به گونه ای کار کردیم که قهرمان هم شدیم آنهم مقابل بوسنی که همه گونه امکانات و تدارکات را پیش از فینال داشت.

وی با بیان اینکه میانگین سنی بوسنی از ایران بالاتر بود، خاطرنشان کرد: دوازه بازیکنی که عازم پاریس شدند، انتنخاب خود من بودند. بازیکن سفارشی از طرف وزیر و مدیر و ... در تیم من جایی ندارد. نه اینکه سفارش نشده باشد، من قبول نکردم چون حیثیت تیم ملی و اینکه به نتیحه دلخواه برسیم، اهمیت بیشتری دارد.

رضایی ادامه داد: پتانسیل والیبال نشسته بالا است اما اینکه مسابقات برگزار نمی شود یا تیم های دیگر حاضر نیستند به ایران سفر کنند، به من ربطی ندارد. من تعهدی به تیم ملی داشتم که با قهرمان کردن دوباره آن در بازی های پارالمپیک به آن عمل کردم. از اینجا به بعد به مسوولان مربوط می شود و برنامه ای که برای آینده دارند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در مورد ادامه همکاری با این تیم تاکید کرد: چهار ماه پیش از مسابقات جهانی بوسنی هدایت تیم ملی والیبال نشسته را مجدد بر عهده گرفتم. حالا هم که بازی های پارالمپیک تمام شده، تعهد من نسبت به این تیم تمام شده است.

وی تاکید کرد: البته من قراردادی نداشتم، فقط تعهدی داشتم که با توجه به پایان بازی های پارالمپیک، تعهد من هم تمام شده است.

رضایی در مورد ادامه همکاری با تیم ملی والیبال نشسته تاکید کرد: مسوولان فدراسیون باید تصمیم بگیرند. اگر خواستار ادامه همکاری باشند، برنامه هایم را ارائه می دهم تا مورد بررسی قرار بگیرد، اگر هم نه قاعدتا برنامه های دیگری برای خود دارم.