تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783193
شناسه : 3783193
تاریخ :
باید برای گسترش بیداری اسلامی تلاش کنیم اقتصاد ایران: زاهدان_ نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: باید برای گسترش بیداری اسلامی تلاش کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دیروز سه شنبه در بازدید از کمیسیون‌های پنج‌گانه از جمله کمیسیون بانوان، کمیسیون ایران قوی و فرصت قومیت‌ها، کمیسیون پیوند عدالت اجتماعی و عدالت جهانی، کمیسیون ظرفیت اقوام و مذاهب در تحقق تمدن اسلامی و کمیسیون آینده طوفان الاقصی که ذیل همایش بین‌المللی وحدت و مقاومت که به میزبانی سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است، افزود: به برکت ولادت پیامبر گرامی اسلام و در شرایط فعلی، سلسله نشست‌ها و گفتمان‌هایی شروع شده، اما این نشست‌ها باید به صورت مستمر ادامه داشته و آغازی برای ارتباط گیری و هم فکری افراد باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: یکی از محورهای مهمی که در خصوص آن صحبت‌های زیادی صورت گرفته اما در مقام عمل کمتر به آن پرداخته شده، جایگاه زن مسلمان است و باید توجه داشت که در این عرصه، جای کار وجود دارد.

وی اضافه کرد: باید ابتدا شخصیت زن مسلمان از دیدگاه اسلام مشخص، سپس وظایف آن تبیین و ابزار و زمینه‌هایی لازم فراهم شود.

محامی اذعان کرد: متأسفانه در جامعه اسلامی، نگاه به زن دچار افراط و تفریط است در حالی که درست نیست و باید حد میانه مشخص باشد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای پیامبر اکرم (ص)، آوردن یک فکر جدید و دنبال کردن یک حقیقت بود و تهدیدها و تطمیع‌ها در عملکرد میانبر بی اثر بود و منجر به شکل‌گیری جنگ احزاب و هم قسم شدن همه مخالفان بود و این نمونه در تاریخ اسلام همواره اتفاق افتاده، یکی از نمونه‌ها، «دفاع مقدس» بود که قدرت‌های غربی، شرقی، کشورهای غیر اسلامی و کشورهای به ظاهر اسلامی، دست به یکی کردند اما خداوند متعال کشور ما را مورد لطف قرار داد و دشمن، راه به جایی نبرد و در حال حاضر نیز کشورهای مختلف در برابر فلسطین هم قسم شدند و امیدواریم خداوند در این جنگ مسلمانان و مقاومت اسلامی را پیروز قرار دهد و ما به این مسئله ایمان داریم.

امام جمعه زاهدان، گفت: ما باید فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی را دنبال کنیم، انقلابی که شعارش نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود و دشمن از همین مسئله هراس دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: باید برای گسترش بیداری اسلامی تلاش کنیم و هر کس در این راه، کاری از او بر می‌آید، باید وظیفه خود را انجام دهد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از علما و بزرگان اهل سنت کشور فرودند: «فلسطین, مسئله‌ای نیست که انسان بتواند بی تفاوت بماند، بلکه باید فکر کند که چه کاری از دست او بر می‌آید و حداقل کار این است که با زبان سخنگو این مردم باشیم و افکار عمومی جهان را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین روشن کنیم و نهضت طرفداری و موج حمایت از مردم فلسطین را ایجاد کنیم».

آیت‌الله محامی اظهار کرد: ایران اسلامی از رنگین کمان طوایف، قبایل و مذاهب برخوردار است و باید از این فرصت درست استفاده کنیم چرا که مردم ایران از همه اقوام، مذاهب و طوایف وفاداری خود به نظام اسلامی را نشان داده‌اند.