تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3783183
شناسه : 3783183
تاریخ :
حمله پهپادی اوکراین به منطقه «تِور» روسیه/ شهر باستانی تخلیه شد اقتصاد ایران: حمله پهپادی اوکراین به منطقه «تِور» روسیه به تخلیه شهروندان یکی از شهرهای این منطقه منجر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی حمله پهپادی گسترده اوکراین به منطقه «تِور» روسیه، ساکنان شهر «توروپِتس» در غرب این منطقه تخلیه شدند.

ایگور رودنیا، فرماندار این منطقه واقع در شمال غرب مسکو، گفته است که نیروهای آتش‌نشانی در حال اطفای حریق هستند اما اشاره‌ای به محلی که دچار حریق شده است، نکرد.

بر اساس گزارش «ریانووستی» در سال ۲۰۱۸، روسیه در حال احداث زرداخانه تسلیحاتی در توروپتس بود. این شهر با قدمت یک هزار سال، تنها حدود ۱۱ هزار نفر جمعیت دارد.

هنوز جزئیاتی درباره تلفات یا قربانیان احتمالی حمله اوکراین مخابره نشده است. به گفته مقامات اجرایی منطقه «زاپادنودوینسکی» که با توروپتس هم‌مرز است، مدارس و مهدهای کودک در این منطقه آنلاین شده‌اند.

ریانووستی به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت که واحدهای پدافند هوایی این کشور، ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ پهپاد اوکراین را که پنج منطقه در غرب روسیه را هدف گرفته بودند،سرنگون کردند.

کی‌یف پیش‌تر مدعی شده است که در حملات خود زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه را هدف قرار می‌دهد. بزرگ‌ترین حمله پهپادی اوکراین به پایتخت روسیه در ماه سپتامبر، به کشته شدن دست کم یک نفر و تخریب منازل مسکونی و مختل شدن پروازها در فرودگاه‌های مسکو انجامید.