تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3783161
شناسه : 3783161
تاریخ :
تصمیم کادر فنی در مورد گرایی درست بود/ سهرابی باید احترام بگذارد اقتصاد ایران: پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: تجربه محمدرضا گرایی را نمی‌توان نادیده گرفت و به نظر من کادر فنی در مورد بازگشت این کشتی‌گیر به تیم ملی تصمیم درستی گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بهرام مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره بازگشت گرایی به تیم ملی کشتی فرنگی بعد از کشتی جنجالی‌اش با دانیال سهرابی گفت: من مسابقات برداران گرایی را دیدم و به نظرم باید یک مقدار به آن‌ها فرصت داد تا در این وزن جا بیفتند البته این زمان زیاد نیست چون به هر حال هر دو از قهرمانان جهان و المپیک هستند. اما به هر حال تغییر وزن برای هر کشتی‌گیری سخت خواهد بود. وزن بدنی هر دو بردار خوب بود و فکر می‌کنم محمدرضا روز به روز بهتر خواهد شد و به روزهای اوج خود برمی‌گردد.

وی گفت: دانیال سهرابی هم حق دارد او در ثانیه‌های آخر یک فن زد و پس از آن که داوران فیلم کشتی را دوباره بازبینی کردند و رأی که صادر شد یک مقدار شبهه ایجاد کرد ولی من هم اگر سرمربی این تیم بودم تصمیم به برگشت گرایی می‌گرفتم به این خاطر که به هر حال در مسابقات جهانی پیش رو است و باید به یک مدال دار المپیک بها بدهیم. هر چند که دانیال سهرابی هم در مسابقات زیر ۲۳ سال شرکت می‌کنند و جای دوری نمی‌رود. او وقت دارد و کشتی‌گیر جوانی است و مسابقات زیادی پیش رو دارد.

پیشکسوت کشتی فرنگی عنوان کرد: من فکر می‌کنم حضور یک کشتی‌گیر باتجربه مثل گرایی در تیم اتفاق مثبتی است و ما نباید گرایی را رها کنیم به هر حال او مدال طلای المپیک و جهان را در اختیار دارد و الان هم به یک وزن بالاتر آمده و در ثانیه‌های پایانی هم فن خورد. اگر چنین اتفاقی برای قهرمان المپیک و جهان بیافتد سرمربی تیم ملی این اختیار را دارد که او را در ترکیب تیم قرار دهد. مسابقات جهانی رقابت‌های المپیک نیست که بگوییم حق خوری صورت گرفته است؛ تا مسابقات المپیک ۲۰۲۸ چندین رقابت جهانی پیش رو است که ملی‌پوشان می‌توانند در آن شرکت کنند.

مشتاقی گفت: دانیال سهرابی از اتفاقی که رخ داده نباید دلگیر شود؛ ثانیه‌های آخر این اتفاق رخ داده و باید احترام پیشکسوت خود را داشته باشد. به هر حال گرایی برای سهرابی حکم پیشکسوت را دارد و خویشتن داری کند. او باید در مسابقات زیر ۲۳ سال شرکت کند و خودش را محک بزند و در آینده‌ای نزدیک یک رقیب جدی برای گرایی باشد. من فکر می‌کنم تصمیمی که گرفته شده به صلاح است، چون محمدرضا گرایی هم هنوز اینقدر پیر نشده که او را کنار بگذاریم.

وی عنوان کرد: من پیش از المپیک بارها گفتم که مشکل اصلی گرایی وزن اوست و حالا خوشبختانه به یک وزن بالاتر آمده و باید فرصت به او داد تا جا بیافتد. سهرابی یک حریف سرسخت برای گرایی خواهد بود و چقدر خوب است که چشمه جوشان کشتی مملو از کشتی‌گیران بااستعداد است. دانیال سهرابی نباید شلوغ کاری کند و بگویید که حقم خورده شده است؛ او به مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال می‌رود و در مسابقات پیش رو باز هم روبه‌روی این کشتی‌گیران قرار می‌گیرد. به نظرم تصمیم اشتباهی گرفته نشده و دانیال سهرابی هم نباید زیاد خرده بگیرد. به هر حال نمی‌توان تجربه گرایی را در مسابقات جهانی نادیده گرفت.

پیشکسوت کشتی فرنگی در مورد جدایی مربیان کادر فنی از کشتی فرنگی گفت: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اختیار دارد که نفرات کادر فنی را تغییر دهد. او با پیشنهاد فدراسیون کشتی و هیأت‌ها و کمیته فنی این نفرات را انتخاب می‌کند اما مربیان دیگری هم هستند که می‌توانند در کنار سرمربی در تیم ملی قرار بگیرند. هیچ یک از مربیان و سرمربیان تیم ملی وقتی که هدایت این تیم را برعهده می‌گیرند وارث تیم ملی نیستند. تیم ملی متعلق به مردم است و سرمربی این اختیار را دارد که نفرات خود را دستچین کند و هر زمان که لازم دید از نفرات دیگر استفاده کند.

مشتاقی اظهار داشت: اعضای کادر فنی علاوه بر مسئولیت نتایجی که کشتی‌گیران به دست می‌آورند، وظیفه مربی سازی هم دارد و نباید تنها به چند مربی بسنده کند. اگر هیچ تغییر و تحولی صورت نگرفت دیگر مربیانی که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند دچار دلزدگی و ناامیدی می‌شوند، بنابراین نیاز است که هر چند وقت یک بار تغییراتی صورت بگیرد. وقتی یک مربی انگیزه ندارد کار درست پیش نمی‌رود. چه ایرادی دارد جای خود را به مربیان دیگر بدهند.

پیشکسوت کشتی ایران عنوان کرد: به نظرم به خاطر انگیزه هم که به دیگر مربیان شهرستانی داده شود باید هر چند وقت یک بار مربیان تیم ملی تغییر کنند تا این فرصت در اختیار همه قرار گیرد. اگر فقط مربیان تیم ملی محدود به تعداد خاصی شود دلزدگی به وجود می‌آید. البته افرادی هم که کنار می‌روند نباید نادیده گرفته شوند و باید آن‌ها هم همچنان در میدان باشند تا در آینده مسئولیت یک مسابقه را هم برعهده بگیرند.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت علی گرایی و نداشتن آمادگی کامل عنوان کرد: من فکر می‌کنم علی گرایی هنوز تمام نشده البته که نسبت به چند سال پیش خیلی تغییر کرده است. با وجود اینکه الان یک وزن بالاتر آمده اما من معتقدم جا دارد اگر او یک وزن دیگر بالاتر بیاید. به نظرم علی گرایی در مسابقات پیش رو در وزن ۸۷ کیلوگرم هم می‌تواند شاداب و سرحال باشد. به نظرم باید رنگرز در مورد او باید خیلی محتاط عمل کند و به خاطر گرایی دیگر ملی‌پوشان این وزن مثل گرمسیری و مختاری را از دست ندهد. باید به علی گرایی فرصت داد و اگر در مسابقات آلبانی موفق شد جا دارد یک وزن بالاتر برود چون هم زورش می‌رسد و هم با فراق بهتر از لحاظ بدنی خودش را بسازد و کمتر وزن کم کند.

پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: مربیان شهرستانی گناه دارند و باید دیده شوند. سرمربی نباید تغییر کند اما مربیان شهرستانی باید دیده شوند. خدا را شکر که فدراسیون کشتی در مورد پاداش‌ها یک تنه جور وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را می‌کشید. واقعاً باید به این مدیریت تبریک گفت که به مربیان و کشتی‌گیران تا به این اندازه پاداش می‌دهند.