تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3783151
شناسه : 3783151
تاریخ :
لوکاشنکو: حمله به بلاروس جرقه جنگ جهانی سوم است اقتصاد ایران: رئیس جمهور بلاروس با هشدار درباره هرگونه حمله احتمالی به این کشور، گفت که حمله به بلاروس «جرقه جنگ جهانی سوم است.»

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در جریان مجمعی در مینسک، پایتخت این کشور درباره حمله احتمالی غرب به این کشور هشدار جدی داد.

لوکاشنکو دراین‌باره گفت: به دشمنان، رقبا و آنها که هنوز متوجه نشده‌اند، هشدار می‌دهم که «این کار را نکنید.» حمله به بلاروس معادل جنگ جهانی سوم است.

وی تاکید کرد: پیش‌تر گفته‌ام که نباید صلح‌طلبی بلاروس را ضعف تلقی کنید. وقتی چنین حرفی می‌زنم، تصور نکنید که بلوف می‌زنم یا بزرگنمایی می‌کنم. نه چنین نیست. باید بدانید که ما طوری پاسخ می‌دهیم که مشابه آن را ندیده‌اید.

رئیس جمهور بلاروس و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصریح کرد: بلاروس در کانون و تقاطع تمام گذرگاه‌ها واقع شده است و مرکز جغرافیایی اروپا محسوب می‌شود و بسیاری از جنگ‌ها از سرزمین بلاروس عبور کرده است.

وی اضافه کرد: برای حصول اطمینان از اینکه نه در نسل ما و نه در نسل بعد از ما هیچ جنگی در سرزمین‌مان در نمی‌گیرد، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. ما به عنوان نسل مسن‌تر، سرشار از این اشتیاق هستیم که به شما سرزمینی آرام، زیبا و باوقار بدهیم. قسم به جان(نسل جوان بلاروس)، پاسخی در چنته داریم. آنها(دشمنان) را وادار خواهیم کرد تا قبل از حرکت به سمت قلمروی ما، خوب فکر کنند.

مقامات بلاروس در هفته‌های اخیر درباره تمرکز نیروهای اوکراینی‌ در مرز مشترک دو کشور و همچنین تجمیع نیروهای لهستانی در مناطق مرزی ابراز نگرانی کرده‌اند.