تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3783149
شناسه : 3783149
تاریخ :
معالجه و درمان رایگان محرومان اقتصاد ایران: محرومیت‌زدایی ابعاد گسترده‌ای دارد و این کار می‌تواند علاوه بر جنبه‌های آموزشی، عمرانی، تأمین موادغذایی و بسته‌های معیشتی، با ارائه خدمات پزشکی و درمانی نیز انجام شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد علیدادی کنشگر اجتماعی و مسئول گروه‌جهادی امام موسی کاظم، اهل شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد است. شهرستان لنده از لحاظ درآمد و اشتغال، در سطح پایینی قرار دارد و کارگاه‌ها و کارخانجات تولیدی در آن وجود ندارد از این رو نیاز به احداث صنایع تولیدی برای اشتغال جوانان شهر لنده احساس می‌شود.

علیدادی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب گروهان جهادی فعالیت‌هایی دارد. از جمله ساخت مساجد در روستاهای محروم، اردوهای ۱۵ روزه با جوانان تحصیل کرده در بخش خواهران و برادران و امور فرهنگی متعددی که در روستاها انجام یافت.

«گروه‌جهادی امام‌موسی کاظم» ۵ سال است که مشغول فعالیت بوده و در این مدت در حوزه‌های متفاوت نظیر کارهای درمانی، فرهنگی و عمرانی فعالیت‌های داشته است؛ از این رو در بحث پزشکی با تعامل با پزشکان شهرستان، تیمی از پزشک متخصص اطفال، قلب، چشم، پزشک زنان و.. به صورت جهادی تشکیل شد و در مناطق محروم و روستاهای اطراف به صورت رایگان به فعالیت پرداختند.

در حوزه عمرانی نیز با تأمین منابع مالی لازم از نهادهای دولتی و خیریه، به انجام‌کارهای عمرانی نظیر گازکشی ساختمان، تعمیر و بازسازی خانه‌ها و احداث مراکز بهداشتی مشغول هستند.

برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای جوانان در راستای آگاه‌سازی در کارهای جهادی، از دیگر فعالیت‌ها در بحث فرهنگی بود.