تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : نفت و انرژی
لینک : econews.ir/5x3783138
شناسه : 3783138
تاریخ :
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ |برنت ۷۳ دلار و ۳۳ سنت شد اقتصاد ایران: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۵۰ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۳۳ سنت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از دو روز افزایش پیاپی، امروز در روز چهارشنبه تقریبا ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره هستند و احتمال خشونت بیشتر در خاورمیانه از بازار حمایت کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.50 درصد کاهش به 73 دلار و 33 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 36 سنت معادل 0.51 درصد کاهش 70 دلار و 83 سنت معامله می‌شود.

 

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود یک دلار در هر بشکه در روز گذشته به خاطر ادامه اختلال در عرضه نفت آمریکا به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت دنیا افزایش قیمت داشتند. طوفان فرانسین تولید نفت آمریکا را مختل کرده است. به علاوه، تاجران تخمین می‌زنند تقاضا برای نفت در این کشور پس از تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره برای اولین بار طی 4 سال گذشته، بالا رود.
احتمال خشونت بیشتر در خاورمیانه که می‌تواند تولید نفت در این منطقه حیاتی را مختل کند از بازار نفت حمایت کرده است.
سرمایه‌گذاران در حال حاضر بر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کرده‌اند که می‌تواند تقاضا برای سوخت در آمریکا را بالا برده و شاخص دلار را پایین بیاورد.
تاجران پیش‌بینی می‌کنند روند پایین آمدن نرخ بهره با یک کاهش 50 واحدی در اجلاس امروز آغاز شود.
پیش بینی خرید نفت آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک هم از بازار نفت حمایت کرده است. بایدن به دنبال خرید 6 میلیون بشکه نفت برای این ذخایر است.
گزارش موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفتی این کشور 1.96 میلیون بشکه در هفته منتهی به 13 سپتامبر افزایش یافته و ذخایر بنزین و میعانات گازی حدود 2.3 میلیون بشکه بالا رفته‌اند.
انتهای پیام/22