تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3783108
شناسه : 3783108
تاریخ :
۴۰۰ هزار کشاورز برای محصولات خود کد یکتا دریافت کردند اقتصاد ایران: مجری طرح توسعه گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت اعم از باغی و گلخانه‌ای، ۴۰۰ هزار کشاورز برای محصولات خود کد یکتا دریافت کرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهدی لطفی زاده، مجری طرح توسعه گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره شناسنامه دار شدن محصولات گلخانه‌ای گفت: شناسنامه دار کردن محصولات سطح گلخانه‌های کشور و نیز محصولات باغی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: این امر برای تأمین سلامت محصولات در بازار داخل و صادرات ضروری است که مشخصات تولید محصولات برای مصرف کننده شفاف سازی شود.

لطفی زاده درباره آمار محصولات دارای کد شناسه یکتا عنوان کرد: در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت اعم از باغی و گلخانه‌ای، ۴۰۰ هزار کشاورز برای محصولات خود کد یکتا دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، عدم اتصال این سامانه به درگاه ملی سبب شده تا کشاورزان نتوانند خدماتی مانند کود، برق، سوخت و… از سوی دولت دریافت کنند. در این رابطه وزارت امور اقتصادی و دارایی باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کند تا در حق کشاورزان در دریافت این خدمات دولتی اجحاف نشود.