تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3783078
شناسه : 3783078
تاریخ :
واکنش آمریکا به سخنان پزشکیان اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سخنان رئیس جمهور ایران واکنش نشان داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اظهارات اخیر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران درباره کاهش تنش‌ها و گسترش روابط با جهان با واکنش آمریکا همراه شد.

بر این اساس، مارک میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در این باره گفت: قطعاً ما با مردم ایران ارتباطات گسترده‌ای داریم و جامعه بزرگی از مردم ایران در آمریکا زندگی می‌کنند که به نظر ما این اتفاق بسیار بزرگی است.

وی در ادامه بدون اشاره به بدعهدی آمریکا در خروج از برجام و دشمنی واشنگتن با ملت ایران با اعمال تحریم‌های گسترده مدعی شد: این برادری باید در عملکرد ایران نشان داده شود نه در گفتارشان. اگر آن‌ها می‌خواهند برادری با آمریکا یا سایر کشورها در جهان را نشان دهند باید حمایت از گروه‌های تروریستی را متوقف کنند و فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کنند و از انتقال موشک به روسیه جلوگیری کنند و حقوق بشر را رعایت کند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار خواهد شد و تاریخ نشان داده است فارغ از آنکه کدام حزب (جمهوریخواه یا دموکرات) در انتخابات پیروز شود، مواضع خصمانه واشنگتن علیه ملت ایران به دلیل لابی قدرتمند صهیونیست تغییری نخواهد کرد.