تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3783076
شناسه : 3783076
تاریخ :
روز ۳۴۸ طوفان‌الاقصی| درگیری‌های شدید در النصیرات اقتصاد ایران: با گذشت ۳۴۸ روز از جنگ در غزه و در حالی که چیزی به یک سالگی عملیات طوفان‌الاقصی نمانده، رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان به بمباران و کشتار زنان و کودکان غزه ادامه می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با ورود جنگ غزه به روز 348، ارتش اشغالگر اسرائیل به بمباران خانه‌ها، زیرساخت‌ها و مکان‌های پناهندگان در نوار غزه ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که اسرائیل سه کشتار در این منطقه انجام داده که منجر به شهادت 26 نفر و زخمی شدن 84 نفر شده است. با این حساب، آمار تلفات جنگ در این باریکه از آغاز جنگ در 7 اکتبر به 41,252 شهید و 95,497 زخمی افزایش یافته است.

اما در زمینه تحرکات سیاسی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، امروز چهارشنبه به قاهره سفر می‌کند. این سفر در چارچوب تلاش‌های آمریکا برای پر کردن شکاف‌های باقی مانده قبل از ارائه پیشنهادی جدید به اسرائیل و حماس در مورد آتش‌بس و توافق تبادل اسرا انجام می‌شود.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که بلینکن با مقامات مصری برای بحث در مورد تلاش‌های جاری برای رسیدن به آتش‌بس در غزه که شامل آزادی همه گروگان‌ها، کاهش رنج مردم فلسطین و کمک به ایجاد امنیت منطقه‌ای گسترده‌تر باشد، دیدار خواهد کرد.

با این حال ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر، روز سه‌شنبه گفت که هیچ پیشرفتی در میانجیگری برای توافق تبادل اسرا و آتش‌بس حاصل نشده است.

او با اشاره به اینکه تلاش‌ها برای پر کردن شکاف‌ها ادامه دارد، افزود که میانجیگران تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافقی انجام می‌دهند و گفت: «ارتباطات در چارچوب توقف جنگ در غزه ادامه دارد».

مهمترین تحولات روز 348 طوفان الاقصی را دنبال کنید:

*******************************************

تخریب کامل چند ساختمان در غرب و شرق رفح

منابع محلی در شهر رفح از انفجار و تخریب کامل چند ساختمان به دست نظامیان اسرائیلی خبر دادند،  اشغالگران تاکنون صدها ساختمان را با بمب‌گذاری در آن با خاک یکسان کرده‌اند.

درگیری‌های شدید در اردوگاه النصیرات

رسانه‌های فلسطینی از درگیری شدید میان رزمندگان مقاومت با نظامیان اشغالگر در شمال اردوگاه النصرات خبر دادند.

بمباران یک خانه مسکونی در محله الزیتون غزه

سازمان امدادرسانی غزه از بمباران یک خانه مسکونی در خیابان «وادی العرایس» در محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه خبر داد. در این جنایت 2 تن از ساکنان این خانه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/