تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783023
شناسه : 3783023
تاریخ :
هفتمین جشنواره‌ ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی آغاز بکار کرد اقتصاد ایران: ارومیه - هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا به مدت یک هفته با حضور هنرمندان برجسته سراسر کشور سه شنبه شب در خوی آغاز به کار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی شمس و مولانا، سجاد چهره آرا، رئیس شورای اسلامی شهر خوی، با استقبال از هنرمندان و میهمانان، بر اهمیت حفظ و گسترش فرهنگ و عرفان در این شهر تاکید کرد.

وی خوی را شهری با قدمتی طولانی در زمینه فرهنگ و عرفان دانست و بر لزوم توجه بیشتر به شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شمس تبریزی و پوریای ولی تاکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر خوی همچنین از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری برای توسعه این شهر و تبدیل آن به قطبی فرهنگی در منطقه خبر داد.

این جشنواره که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی برگزار می‌شود، به مدت یک هفته میزبان هنرمندان برجسته‌ای از سراسر کشور خواهد بود.

برای این جشنواره، بیش از ۳۵۰ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که از این میان ۶ گروه برتر از امروز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

همچنین، ۴۰ اثر خوشنویسی و ۷ اثر شعر برگزیده از میان بیش از ۶۰۰ اثر ارسالی به نمایش گذاشته شده است.

در مدت زمان هفت روز فرهنگی خوی، همایش بین‌المللی شمس و مولانا نیز با حضور سخنرانانی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این رویداد، بررسی ابعاد مختلف زندگی و آثار شمس تبریزی و مولانا و همچنین معرفی فرهنگ و تمدن ایران به جهانیان است.

جشنواره موسیقی شمس و مولانا با استقبال گسترده مردم و هنرمندان روبرو شده است و انتظار می‌رود این رویداد فرهنگی در ارتقای جایگاه خوی به عنوان مهد فرهنگ و عرفان در منطقه نقش بسزایی ایفا کند.