تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3783006
شناسه : 3783006
تاریخ :
پیشرفت ۷۵ درصدی ساماندهی رودخانه آبشوران اقتصاد ایران: کرمانشاه- معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه از پیشرفت ۷۵ درصدی ساماندهی رودخانه آبشوران خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمید اعتصام فر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت بروزرسانی طرح ساماندهی رودخانه آبشوران اظهار کرد: علاوه بر جلوگیری از سیلاب‌های فصلی ساماندهی آبشوران در زیباسازی فضای شهری و ارتقای بهداشت عمومی در مرکز استان اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی آبشوران تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: رفع معارضین همچون آب، برق و… در پروژه آبشوران سه راه برق به پیشرفت پروژه کمک خواهد کرد و شهرداری باید مسیر فاضلابی که الان به رودخانه آبشوران سرازیر می‌شود را منحرف کند و شرایط خشکی به لحاظ اجرایی ایجاد شود تا بتوانند قطعات پیش‌ساخته را مورد استفاده قرار دهند.

معاونت عمرانی شهرداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه ساماندهی پروژه آبشوران کار سنگینی به لحاظ عمرانی است، تصریح کرد: این پروژه از پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای بوده و شهرداری کرمانشاه با توجه به ریزش پل با استناد به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در راستای رفع خطر با آن شرکت برای اجرای پروژه همکاری می‌نماید و تمام تلاش بر این است که این پروژه در کمترین زمان به پایان برسد.

اعتصام فر گفت: براساس صورت جلسات انجام شده در جلسات متوالی با مدیریت استانداری کرمانشاه مقرر گردید دستگاه‌های اجرایی که تأسیسات زیرزمینی در این محدوده دارند، قبل از اجرا نسبت به جابجایی تأسیسات و رفع معارض اقدام نمایند، که دستگاه‌های یادشده جابجایی تأسیسات را به زمان اجرا موکول کردند.

وی با اشاره به معضلات پروژه آبشوران گفت: پس از شروع کار توسط پیمانکار شهرداری تعدادی از دستگاه‌ها نسبت به رفع معارض و جابجایی تأسیسات اقدام نمودند و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها هم اعلام نموده‌ اند که امکان جابجایی تأسیسات وجود ندارد و تأسیسات آنها باید در همان محل باقی بماند بنابراین با توجه به ضرورت اطلاع رسانی به همشهریان عزیز و همچنین زمان جابجایی تأسیسات اجرای پروژه را مدتی راکد و تعطیل نموده است.

معاونت عمرانی شهرداری کرمانشاه تاکید داشت: لازم به ذکر است در مجاورت آن دسته از تاسیساتی که در محل باقی می‌مانند روش عملیات اجرایی که می‌بایست با ماشین آلات انجام شود، کلاً به روش دستی تغییر پیدا کرده است که خود مسبب چند برابر شدن زمان اجرا می‌شود.

اعتصام فر تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای به عنوان متولی پروژه قبلاً اعلام نموده است انجام پروژه حداقل (سه ماه) زمان نیاز دارد که قطعاً زمان اجرا توسط پیمانکار شهرداری به مراتب کمتر از زمان یاد شده است.

وی یادآور اذعان داشت: شهرداری کرمانشاه تمام توان خود را جهت انجام پروژه معطوف داشته و افزایش زمان پروژه، بنا بر توضیحات داده شده تأخیر دستگاه‌های اجرایی در جابجایی تأسیسات زیرزمینی می‌باشد.

اعتصام فر در پایان گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده است و با حفظ تأسیسات موجود پروژه در کمترین زمان ممکن به اتمام خواهد رسید.