تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3782992
شناسه : 3782992
تاریخ :
دنیامالی: برای بازسازی ورزشگاه آزادی مشکل پول نداریم اقتصاد ایران: وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد دولت چهاردهم و وزارت ورزش مصمم است که استادیوم‌ها را به روز کرده و بهترین امکانات را در اختیار باشگاه‌ها و مردم قرار دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، احمد دنیامالی در جلسه مشترک با مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران کل استانی، رؤسای هیأت‌های فوتبال و مدیران ورزشگاه‌های حاضر در لیگ برتر، اظهار داشت: باید قبول کنیم که وضعیت ورزشگاه‌های استان‌هایی که تیم‌های لیگ برتری دارند، قابل قبول نیست. شاید در بازنمایی بیرونی شرایط ورزشگاه‌ها شیطنت‌هایی شود ولی باید بپذیریم که شرایط ورزشگاه‌ها قابل قبول نیست.

وی افزود: همه یک خانواده هستیم و اینجا اهمیتی ندارد که چه کسی رئیس هیأت است و چه کسی مسابقه را برگزار می‌کند. ما همه یک خانواده هستیم و باید بدانیم که ما را قضاوت می‌کنند. در این بین اگر بخواهیم کار نصفه انجام دهیم به یک بحران تبدیل خواهد شد.

دنیامالی با قدردانی از مردم و مسئولان شهر قدس برای فراهم کردن شرایط میزبانی از بازی‌های لیگ نخبگان، به این انتخاب اشاره کرد و گفت: انتخاب این ورزشگاه برای میزبانی بازی‌ها کج سلیقگی بود. درست است که AFC این ورزشگاه را تأیید کرد ولی متأسفانه در ذهن مردم اتفاق خوشایندی نبود و شأن فوتبال ایران رعایت نشد. باید در این خصوص حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سابقه فوتبال در کشور ما از خیلی از کشورهای منطقه بیشتر است ولی در بحث زیرساختی از ما پیشی گرفتند. باید همگرایی داشته باشیم و برای کشور امیدآفرینی کنیم و ید واحد باشیم. این موضوع جزو منویات رهبر انقلاب و از سیاست‌های اصلی دولت وفاق ملی است. همانطور که مقام معظم رهبری امروز در دیدار با جامعه ورزش تاکید کردند که ورزش موضوع جدی است باید توجه داشته باشیم که به بهترین شکل به موضوعات بپردازیم.

دنیامالی ادامه داد: برای ورود تجهیزات جدید نیاز به امکانات زیرساختی داریم. در حال حاضر در برخی از ورزشگاه‌ها مشکل چمن داریم ولی مشکل چمن ما به دلیل کمبود پول نیست بلکه به خاطر عدم توجه و نگهداری از ورزشگاه‌هاست. مشخص است که اگر به چمن رسیدگی نکنیم چمن طبیعی از بین می‌رود. نگهداری چمن کار علمی و تخصصی است و باید آموزش لازم به مسئولان نگهداری از چمن‌ها داده شود.

وی در ادامه با اشاره به حواشی ایجاد شده برای ورود سیستم VAR در ایران اظهار داشت: نباید به نحوی عمل کنیم که حاشیه ایجاد شود و باید از روز اول برای مردم شفاف‌سازی انجام شود. این سیستم یک سیستم جدید در کشور است و طبیعی است که با مشکلاتی نیز مواجه باشیم ولی باید از ابتدا به مردم می‌گفتیم که VAR در ایران برای مدت کوتاهی آزمایشی است و در آینده تکمیل می‌شود.

دنیامالی بیان کرد: دولت چهاردهم مصمم است که استادیوم‌ها را به روز کرده و بهترین امکانات را در اختیار باشگاه‌ها و مردم قرار دهیم. از این‌رو در نظر گرفتیم با دستوری که به معاونت منابع دادیم به استان‌ها کمک شود تا مشکلات جدی ورزشگاه‌ها حل شود.

وی با اشاره به اهمیت تماشاگران به عنوان سرمایه‌های ورزش اظهار کرد: باید با لطافت و مدیریت با تماشاگران برخورد کنیم. فوتبال برای این است که همه از آن لذت ببرند نه اینکه نگران باشیم اتفاق تلخی در آن رخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: باید به مردم قول دهیم و قول خودمان را عملیاتی کنیم. بحث بازسازی ورزشگاه‌ها و چمن‌ها باید با قدرت انجام شود و شأن و منزلت مردم رعایت شود. وظیفه صداوسیما، وزارت ورزش و فدراسیون‌ها در جامعه امیدآفرینی است. باید مشکلات عنوان شود ولی به نحوی نباشد که سیاه‌نمایی انجام شود. همه وظیفه داریم که موضوع امیدآفرینی که جزو دستورات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های دولت است، به بهترین شکل عملیاتی کنیم.

وزیر ورزش با بیان اینکه این آمادگی را داریم که ورزشگاه‌ها را به باشگاه‌ها تحویل دهیم چون اعتقاد داریم که باشگاه‌ها با شرایط بهتری به ورزشگاه‌ها رسیدگی می‌کنند، اظهار کرد: تغییرات استادیوم آزادی باید طبق چارچوب‌های علمی پیش برود و بازسازی اصولی انجام شود. ما ورزشگاه دیگری مثل آزادی نداریم که بخواهیم جایگزین کنیم و به همین خاطر باید بازسازی این ورزشگاه هرچه زودتر و با بالاترین کیفیت انجام شود.

وی بیان کرد: برای بازسازی ورزشگاه آزادی مشکل اعتباری و پولی نداریم و تا پایان آذرماه بازسازی بخش غربی ورزشگاه تمام می‌شود و همچنین به زودی بازسازی بخش دیگر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت و باید همزمان مسابقات نیز در آن برگزار شود.

دکتر احمد دنیامالی اظهار داشت: به باشگاه‌ها پیشنهاد می‌کنم که یک جلسه مشترک برگزار کنند و به اتفاق نظر برسند که بتوانیم این تصمیم را بگیریم که ورزشگاه‌ها برای یک سال به باشگاه‌ها واگذار شود. باشگاه‌ها وقتی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حاضر می‌شوند برای ما هر کدام حکم تیم ملی را دارند و مسابقات آنها حائز اهمیت است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: باید با رفاقت و همدلی کارها را انجام دهیم و قبول کنیم که یک خانواده هستیم. هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید برای توسعه فوتبال با همدیگر همدل باشیم.

دکتر دنیامالی بیان کرد: بحث حق پخش تلویزیونی برای ما یک موضوع حیثیتی است و خوشبختانه در این بین رئیس سازمان صداوسیما با ما تعامل دارند ولی باید در برخی بخش‌ها همگرایی بیشتری صورت بگیرد. قرار است آئین‌نامه و تفاهم‌نامه با صداوسیما برای حق پخش تلویزیونی را در دولت نهایی کنیم و به اجرا برسد. بحث حق پخش قطعاً به سود فوتبال و ورزش ما خواهد بود و باعث می‌شود ارزش باشگاه‌های ما بالا برود.