تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3782977
شناسه : 3782977
تاریخ :
شیطنت سفارت آلمان در سالگرد اغتشاشات اقتصاد ایران: روزنامه آگاه در بررسی شیطنت سفارت آلمان در سالگرد اغتشاشات نوشت: بدون‌تردید، اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ یک طرح چندلایه و ساخته و پرداخته شده در اتاق‌های فکر سرویس‌های جاسوسی دشمن بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آگاه با انتشار گزارشی به بررسی شیطنت سفارت آلمان در سالگرد اغتشاشات پرداخت و نوشت:

سفارت آلمان در تهران در اقدامی هنجارشکنانه و مغایر با اصول دیپلماتیک در سالگرد اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، با انتشار ویدئوی، به نوعی حمایتگرانه، این اغتشاشات را یادآوری کرده و گرامی داشته است! سفارت آلمان از جمله سفارتخانه‌هایی بود که در جریان اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، تحرکات مشکوکی را علیه امنیت کشور ما ترتیب داد.

بدون‌تردید، اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ یک طرح چندلایه و ساخته و پرداخته شده در اتاق‌های فکر سرویس‌های جاسوسی دشمن بود. هدف اصلی و غایی از این اغتشاشات، براندازی نظام و تهدید تمامیت ارضی ایران اسلامی بود. در جریان این اغتشاشات، سفارتخانه‌های غربی نقش‌هایی برعهده داشتند. جلسه سفرای اروپایی مقیم تهران در نیمه مهرماه ۱۴۰۱ به میزبانی یک سفارتخانه برای حمایت از اغتشاشات، از جمله تحرکات مشکوک سفارتخانه‌های اروپایی در جریان اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ بود. سردار محمد کاظمی، رئیس سازمان اطلاعات سپاه در مصاحبه‌ای از جلسه سفرای ۲۸ کشور اروپایی در سفارت یک کشور اروپایی در نیمه مهرماه ۱۴۰۱ برای بررسی پیشنهاد فراخوان سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بستن سفارتخانه‌های اروپایی با محوریت آلمان خبر داد.

بنا به گفته سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی، در جریان آشوب‌های دو سال پیش، جریاناتی که برخی سفارتخانه‌ها در کافی‌شاپ‌ها، گالری‌ها و برخی مکان‌های ورزشی به‌وجود آوردند، به یکدیگر پیوند خوردند و در آشوب‌ها به میدان آمدند. سفارت فرانسه در تهران عمده گالری‌ها را به هم پیوند داد و به آنها آموزش ارائه کرد. علاوه بر این کسانی را که در فرانسه تحصیل کرده بودند در سفارت خود در تهران جمع کردند و به آن‌ها پول دادند و به یکدیگر مرتبط کردند. مشابه این اقدام توسط سفارتخانه‌های آلمان و انگلیس هم انجام شد.

سفارتخانه آلمان علاوه بر نقش‌آفرینی و تحرکات مشکوک در جریان اغتشاشات ۱۴۰۱، در پیشبرد امور ضدفرهنگی در داخل کشور ما نیز از طریق واسطه‌های خود نقش داشت. براساس اطلاعات منتشرشده توسط روزنامه تهران‌تایمز، «موسسه آموزش زبان آلمانی» (DSIT) که دفاتر آن مردادماه امسال توسط نیروهای پلیس در تهران پلمب شد، به‌عنوان مرکزی پوششی برای دولت آلمان عمل می‌کرد. فعالیت‌های این مرکز زبان که مستقیم تحت نظارت انستیتو گوته آلمان بود شامل حمایت مالی از گروه‌های زیرزمینی موسیقی، رقص و فیلم می‌شد. محتوای تولیدی این گروه‌ها خلاف عرف و موازین قانونی و اخلاقی کشور بود. تعدادی از اسناد مالی این مرکز زبان، شامل پرداختی‌های متعدد به افراد متفرقه می‌شود که هم توسط رئیس DSIT و هم سفارت آلمان در ایران امضا و تأیید شده است. بر اساس اطلاعات منتشره، دولت آلمان در پوشش این مؤسسه زبان سالانه حدود نیم میلیون یورو به گروه‌های مذکور کمک مالی می‌کرده است.

این مؤسسه همچنین با شناسایی افراد مستعد، به دولت آلمان کمک می‌کرد شبکه‌های نفوذ گسترده در داخل ایران ایجاد کند. این مرکز همچنین افراد نخبه را شناسایی کرده و به‌صورت غیرقانونی به آنها در دریافت بورسیه‌های تحصیلی در آلمان کمک کرده است. همچنین تعدادی از زبان‌آموزان خود را نیز به‌صورت غیرقانونی به اردوهای مختلف در داخل و خارج از کشور فرستاده است. این اردوها به صورت مختلط بوده و ملاحظات قانونی، عرفی و فرهنگی کشور در آنها نادیده گرفته شده است.

گردش مالی مؤسسه DSIT سالانه چیزی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است. اما این مرکز به دلیل فقدان مجوزهای لازم برای فعالیت، تقریباً هیچ مالیاتی در ازای درآمدی که سالانه از پرداختی‌های حداقل ۱۰ هزار زبان‌آموز کسب می‌کرده پرداخت نکرده است.

چندی پیش نیز در راستای سلسله اقدامات مشکوک سفارتخانه‌های غربی در داخل کشور، «ایان مک کانویل» سفیر استرالیا در تهران به همراه دبیر دوم سفارت این کشور در ایران، در اقدامی بی‌شرمانه و مغایر با اخلاق انسانی، پستی در صفحه اینستاگرامی سفارت استرالیا در حمایت از همجنس‌بازان منتشر کردند. در این پست آمده بود: «بنفش بپوش؛ این روز را ما با استفاده از رنگ بنفش در گوشه و کنارهای مختلف و کاپ کیک‌های خوشمزه‌ای که با عشق درست شده‌اند، جشن گرفتیم.» از قرار معلوم، روز بنفش، روزی در تقویم استرالیایی‌ها برای حمایت از همجنس‌بازان است. این اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی سفیر و سفارت استرالیا با واکنش‌های بسیاری همراه بود و همگان بر ضرورت برخورد وزارت امور خارجه کشورمان با این قبیل رفتارهای مغایر با اصول اخلاقی که گاهی از ناحیه سفرای غربی سر می‌زند، تاکید کردند.

انحراف جنسی موسوم به «+LGBTQIA» در حال تبدیل به یک ایدئولوژی در بلوک غرب است. اعتراضات به این موضوع نیز تأثیری در روند این جریان نداشته است. در همین چارچوب، اقدام سفیر استرالیا در سلسله اقدامات بلوک غرب برای ترویج همجنس‌بازی در کشورهای اسلامی ارزیابی شد.