تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3782969
شناسه : 3782969
تاریخ :
تحلیل‌گر اسرائیلی: جنگ را به حزب الله باخته‌ایم اقتصاد ایران: یک تحلیل‌گر صهیونیست در یادداشتی که در شماره امروز سه شنبه روزنامه معاریو منتشر شد اعلام کرد جنگ را به حزب الله باخته‌ایم و به رهبران این رژیم توصیه کرد به فکر عقب نشینی باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، آوی اشکنازی خبرنگار و تحلیل‌گر مسایل نظامی این روزنامه عبری زبان در یادداشت خود تاکید کرد، جنگ شمشیرهای آهنین (تجاوز به نوار غزه) با یک اشتباه و بدون محاسبات دقیق و راهبردی آغاز شده و شک و تردیدهای زیادی در رابطه با اینکه واقعا به همان دلایل اعلام شده آغاز و انجام می‌شود یا خیر؟

اشکنازی در ابتدای این یادداشت آورده است، حوادث بدی برای اسرائیل در حال رخ دادن است و برای فهمیدن اینکه اسرائیلی‌ها نگران، سرخورده و دستپاچه هستند، نیازی به داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس روانشناسی وجود ندارد.

او به مسئولین رژیم صهیونیستی توصیه کرد به شرایط امنیتی جامعه توجه داشته باشند، این شرایط نیازمند نرمش فراگیر است، تا شرایط ما آنگونه که سید حسن نصر الله رهبر حزب الله ما را به آن توصیف کرده، خانه عنکبوت نباشیم.

او اعتراف کرد اسرائیل روز 7 اکتبر ضربه شدیدی را متحمل شد و همچنان هم در شوک این امر قرار دارد، در حالی که هر روز شاهد اقدام جدیدی هستیم، یک روز در رفح، یک روز محور فیلادلفیا و یک بار هم جنگ در شمال و...، همه چیز به شکل متعمدانه برای افزایش فشار بر جامعه صهیونیستی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که طی روزهای اخیر نظامیان احتیاط اعلام کردند سومین دوره از دوره‌های احتیاط را در شرف پایان دارند، این افراد از 7 اکتبر تا کنون بیش از 200 روز به عنوان نیروی احتیاط را سپری کرده و از مشکلات خود چه کاری، چه خانوادگی و چه تحصیلی سخن به میان آوردند.

آنها اعلام کردند به شدت خسته و سرخورده شده‌اند در حالی که روز به روز بر حجم ماموریت‌های آنها افزوده می‌شود.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است، تصمیم به تخلیه شمال (فلسطین اشغالی) هم باید به دقت بیشتری مورد بررسی قرار می‌گرفت، زیرا برای اولین بار در تاریخ اسرائیل است که مجبور شده است از مرزهای ترسیم شده خود عقب نشینی کرده و نوار امنیتی خود را در داخل سرزمین‌های (ادعای) خود ایجاد کند.

اشکنازی در اینجا تاکید می‌کند: باید اعتراف کرد در سطح راهبردی حزب الله در این جنگ پیروز شده است و باعث شد تا مجبور به عقب نشینی شویم و تلاش‌های ما برای تغییر شرایط واوضاع جنگ با شکست مواجه شده است.

به نوشته این تحلیل‌گر صهیونیست گرچه اسرائیل در بعد تاکتیکی موفق شده است ضرباتی را به حزب الله وارد کند اما هرگز موفق به تغییر معادلات نشده و در بعد راهبردی در جنگ شمال شکست خورده است.

انتهای پیام/