تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782952
شناسه : 3782952
تاریخ :
استان شدن مطالبه مردم کاشان است اقتصاد ایران: کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: استان شدن مهم‌ترین خواسته مردم این دو شهرستان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی معینی در جمع خبرنگاران کاشانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین خواسته مردم منطقه کاشان و آران و بیدگل استان شدن است، اظهار داشت: به این منظور باید زیرساخت‌های لازم برای استان شدن در منطقه فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان شدن و افزایش کرسی‌های نمایندگی مجلس دو خواسته به حق مردم کاشان و آران و بیدگل است، ابراز داشت: یکی از مهمترین راه‌های توسعه منطقه، توسعه ساختارهای اداری آن است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از پسوند «ویژه» بعد از فرمانداری فقط یک اسم برای مردم شهرستان کاشان مانده است و ما اختیارات «ویژه ای» را نمی‌بینیم، تصریح کرد: ۳۵ شهرستان در سطح کشور «ویژه» هستند ولی اختیاراتی ندارند و به شدت پیگیر این هستیم که اختیارات ویژه به فرمانداری‌ها داده شود.

وی با اشاره به اینکه به جد پیگیر مطالبات مردم منطقه کاشان و آران و بیدگل هستیم، گفت: برای این موضوع باید با استان تعامل داشته باشیم.

معینی با اشاره به وضعیت بد اتوبان قم-کاشان و کاشان-نطنز افزود: دو هزار میلیارد تومان برای بهسازی این دو مسیر از طرف دولت اختصاص داده شده است که سهم هر مسیر یک هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این دو مسیر در حال بهسازی است، خاطرنشان کرد: هم اکنون شش کارگاه در مسیر کاشان-نطنز و چهار کارگاه هم در مسیر قم-کاشان فعال است و به زودی دو کارگاه دیگر نیز در این مسیر فعال می‌شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل با اشاره به شکایت‌های زیاد مردم بابت تردد ماشین‌های سنگین از محور کاشان-قم گفت: راهکار اساسی برای رفع این مشکل دو بانده کردن جاده قدیم قم-کاشان است که برای این موضوع درخواستی به آقای رئیس جمهور داده ایم.

وی روشنایی، ترمیم آسفالت و نیوجرسی را مهمترین مشکلات آزادراه کاشان-قم دانست و خاطرنشان کرد: برای جاده حرم تا حرم که مشهد اردهال را به قم متصل می‌کند، هم پیگیر احداث آن هستیم.

معینی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان یک ابرپروژه و برای منطقه بسیار مهم و ضروری است، اظهار داشت: با پیگیری‌های فراوان سه هزار میلیارد تومان برای فاز اول این پروژه اعتبار جذب کرده ایم تا فاز اول این پروژه در مساحتی حدود ۲۵۰ هکتار به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ۲۷ درصدی بیمارستان بقیه الله (عج) کاشان تصریح کرد: امسال برای این پروژه ۳۶۷ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است که ۱۶۷ میلیارد تومان از آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از اعتبارات بانک ملی ایران است.