تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782927
شناسه : 3782927
تاریخ :
محدودیت‌های اجباری اینستاگرام برای کاربران نوجوان؛ هوش مصنوعی وارد عمل می‌شود اقتصاد ایران: اینستاگرام قرار است با اعمال برخی محدودیت‌های اجباری، به پلتفرم سالم‌تری برای نوجوان‌ها تبدیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اینستاگرام از امروز تمامی حساب‌های قدیمی و جدیدی که صاحبان آن‌ها کمتر از ۱۸ سال دارند، در دسته‌ی «حساب‌های نوجوان» (Teen Accounts) قرار می‌دهد. این اقدامِ به‌ظاهر ساده نحوه‌ی تعامل میلیون‌ها نفر با اینستاگرام را متحول خواهد کرد.

قرارگیری در دسته‌ی حساب‌های نوجوان، به‌صورت خودکار برخی ویژگی‌های امنیتی را برای کاربران فعال می‌کند. صرفاً کاربران ۱۶ سال و مسن‌تر می‌توانند برخی از ویژگی‌ها را غیرفعال کنند.

بر‌اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی متا، حساب تمامی افراد خردسال در اینستاگرام (نه‌فقط افراد کوچک‌تر از ۱۶ سال) به‌صورت پیش‌فرض وارد حالت خصوصی (Private) و برخی از محدودیت‌های فعلی پلتفرم فعال می‌شود؛ مانند جلوگیری از ارسال پیام خصوصی افراد غریبه.

برخی قابلیت‌های جدید نیز در راه هستند؛ ازجمله ویژگی Sleep Mode که تمامی نوتیفیکیشن‌ها را از ساعت ۲۲ تا ۷ صبح غیرفعال می‌کند.

کاربران نوجوان می‌توانند موضوعات مناسب سنشان را برای نمایش در صفحه‌ی اصلی و بخش اکسپلور انتخاب کنند؛ مانند ورزش و حیوانات و سفر. اینستاگرام برخی از محتواها را در بخش ریلز و اکسپلور برای افراد نوجوان محدود می‌کند و به ارسال پیام هشدار برای بستن اپلیکیشن پس از استفاده‌ی طولانی‌مدت ادامه خواهد داد.

صفحه جدید ویژگی های امنیتی اینستاگرام برای افراد نوجوان
Meta

درکنار تغییرات یادشده، اینستاگرام تغییراتی در بخش کنترل والدین اعمال می‌کند. از‌این‌پس والدین می‌توانند ببینند که کودکانشان در هفت روز اخیر به چه کسانی پیام داده‌اند (بدون دیدن محتویات پیام‌ها). آن‌ها می‌توانند موضوعات موردپسند کودکانشان را نیز مشاهده کنند.

کاربران ۱۶ ساله امکان تغییر برخی از تنظیمات را دارند؛ اما کاربران جوان‌تر برای اعمال هرگونه تغییر باید از والدین خود اجازه بگیرند.

تغییرات جدید اینستاگرام هم‌اکنون در حال اعمال برای کاربران آمریکا، بریتانیا، استرالیا و کانادا هستند. نوجوان‌هایی که حساب جدید می‌سازند، پیش از بقیه تغییرات را خواهند دید و سپس در یک هفته، تغییرات یادشده برای حساب‌های فعلی اعمال خواهند شد. متا قبل از پایان امسال بخش Teen Accounts را وارد اتحادیه‌ی اروپا می‌کند و سپس در سال ۲۰۲۵ این ویژگی را دردسترس سایر کاربران و پلتفرم‌ها قرار می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط
  • آموزش اینستاگرام؛ صفر تا صد به زبان ساده
  • گزارشی نگران‌کننده: اینستاگرام ویدیوهای بزرگ‌سالانه را به کاربران ۱۳ ساله نشان می‌دهد

اینستاگرام می‌داند که برخی از کاربران ممکن است با تغییر سن خود، از محدودیت‌ها بگریزند. در همین‌ زمینه تمامی کاربرانی که می‌خواهند سن خودشان را از کمتر از ۱۸ سال به بیشتر از آن تغییر دهند، باید ویدئو از خودشان بگیرند و کارت ملی‌شان را بارگذاری یا سنشان را سایر کاربران تأیید کنند. سیستم‌های جدید اینستاگرام قرار است روند احراز هویت را وارد سطح عمیق‌تری کنند.

سیستم احراز هویت اینستاگرام هم‌اکنون می‌توانند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، سیگنال‌هایی را شناسایی کند که نشان‌دهنده‌ی سن کاربر هستند. برای نمونه، اگر کاربری سنش را ۱۸ سال اعلام کند؛اما یکی از دوستانش به او بگوید که «تولد ۱۴ سالگی مبارک» اینستاگرام سن واقعی را شناسایی خواهد کرد.