تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3782911
شناسه : 3782911
تاریخ :
کشورها برای توقف جنگ و برقراری آتش‌بس بر اسرائیل فشار آورند اقتصاد ایران: گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه نظم بین‌المللی تصریح کرد: فاجعه‌ای در غزه در حال وقوع است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «جورج کاتروگالوس» گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه نظم بین المللی طی مصاحبه‌ای ادامه فروش تسلیحات از کشورهای اروپایی به رژیم صهیونیستی را «وضعیت مأیوس کننده» توصیف کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه نظم بین المللی در ادامه تصریح کرد: فاجعه‌ای در غزه در حال وقوع است. ده‌ها هزار غیرنظامی کشته شدند که اکثر آنها زن و کودک بودند. کشورها برای توقف جنگ و برقراری فوری آتش‌بس باید دست کم بر اسرائیل فشار وارد کنند.

«جورج کاتروگالوس» یادآور شد که دیوان دادگستری بین‌المللی (ICJ) با صدور حکمی آشکارا اشغال تمام سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم اسرائیل را غیرقانونی اعلام کرده است.

کاتروگالوس گفت: این هم برای کرانه باختری و هم برای غزه صادق است. من درباره تحولات کرانه باختری بسیار نگران هستم؛ زیرا می‌بینم که آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد (حملات صهیونیست‌های اشغالگر)، آشکارا در حال شدت گرفتن است. امیدوارم فشارهای بین‌المللی مانع وقوع حوادث وخیم‌تر در آنجا شود.