تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3782907
شناسه : 3782907
تاریخ :
نماینده دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد وزیر خارجه دیدار کرد اقتصاد ایران: هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن که در راس هیئتی از این سازمان در کشورمان بسر می‌برد، امروز سه شنبه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی دیدار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طرفین در این دیدار پیرامون آخرین تحولات میدانی و سیاسی یمن، وضعیت توافقنامه صلح، بیانیه 23 ژوئیه نماینده ویژه در مورد آخرین توافقات یمنی‌ها در مسایل مختلف اقتصادی، مالی و انسانی و همچنین پیامدهای منطقه‌ای کشتار مردم بی دفاع فلسطینی بر ایجاد تنش و تا امنی در منطقه بحث و رایزنی کردند.

خاجی در این دیدار، حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی در نسل کشی مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نموده و خواستار ایفای نقش موثری توسط سازمان ملل در برقراری آتش بس و جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع مردم فلسطین گردید.

وی همچنین ضمن حمایت از حل و فصل سیاسی بحران یمن بر آمادگی کشورمان جهت کمک به گفتگوهای سیاسی، رفع بحران انسانی و مبادله تمامی اسرا بین طرفین تاکید کرد.

خاجی در این گفتگوها همچنین، ضمن تمجید از تصمیم انصار الله مبنی بر موافقت با انجام  عملیات نجات نفت کش آسیب دیده در دریای سرخ ، اظهار امیدواری کرد که هر چه سریع تر این عملیات انجام تا خطر آلودگی زیست محیطی از بین برود.

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل یمن نیز در این گفتگوها، آخرین وضعیت تلاش‌های سازمان ملل متحد برای برقراری صلح، مبادله اسرا و برگزاری نشست های گفتگوی اقتصادی بین یمنی ها را تشریح نمود.

انتهای پیام/