تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782904
شناسه : 3782904
تاریخ :
ایجاد واحد بخار نیروگاه رودشور زرندیه با استفاده از انرژی نهفته اقتصاد ایران: زرندیه - وزیر نیرو از راه اندازی واحد بخار نیروگاه رودشور زرندیه با استفاده از انرژی نهفته دود واحدهای قبلی این نیروگاه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی در بعدازظهر سه شنبه در جریان سفر نیم روزه خود به استان مرکزی و در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی رودشور زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقرر است که از ظرفیت انرژی نهفته در دود واحدهای قبلی این نیروگاه بهره گیری و یک واحد بزرگ بخار راه اندازی شود.

وی افزود: این اقدام برای نخستین بار در بین نیروگاه‌های کشور با بهره گیری از ظرفیت متخصصین داخلی انجام می‌شود و بدون استفاده از گاز و انرژی فسیلی جدید این مهم دنبال می‌شود.

ایجاد واحد بخار نیروگاه رودشور زرندیه با استفاده از انرژی نهفته

وزیر نیرو گفت: در واقع اکنون روز پاک برای استان مرکزی و زرندیه به شمار می‌رود و امید است سال آتی این طرح به صورت رسمی بهره برداری شود و با استفاده از ۲۵۰ مگاوات برق تولیدی این نیروگاه، تا حدودی از کسری‌های انرژی در کشور جبران شود.

علی آبادی تصریح کرد: این اتفاق با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود و تلاش داریم که سرمایه مردمی و بخش خصوصی بیش از گذشته وارد صنعت برق کشور شود.