تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3782894
شناسه : 3782894
تاریخ :
رشد سند دار شدن اراضی کشاورزی با تعامل دستگاه قضا و وزارت کشاورزی اقتصاد ایران: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همکاری و تعامل سازنده‌ بین دو مجموعه دستگاه قضایی و وزارت جهاد کشاورزی در همه استان‌ها موجب جهش در سند دار شدن اراضی کشاورزی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حسن بابایی» امروز (سه شنبه) در شصتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی افزود: در ابتدای سال ۱۴۰۱ فقط سه درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده بود، اما اکنون ۶۹ درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده است که در این راستا بیش از یک میلیون قطعه زمین کشاورزی دارای سند شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: حدنگاری اراضی کشاورزی یکی از عوامل اصلی در ارزیابی فعالیت‌های مجموعه قضائی استان در نظر گرفته شده است، صدور اسناد اراضی کشاورزی و تثبیت مالکیت راهبرد اصلی قوه قضائیه است که موجب کاهش پرونده‌های قضائی و اختلاف مالکیتی خواهد شد.

وی درباره اتمام حدنگاری اراضی کشاورزی، گفت: با سند دار شدن اراضی کشاورزی، به آمار دقیقی از مساحت اراضی کشاورزی خواهیم رسید.

۶۹ درصد از اراضی کشاورزی سنددار شد

«صفدر کشاورزی» معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این نشست گفت: از حدود ۱۵ میلیون هکتار زمین کشاورزی، ۱۰ میلیون و ۳۸۴ هزار هکتار یعنی ۶۹ درصد از اراضی کشاورزی سنددار شده است.

وی افزود: استان‌های خراسان رضوی با ۹۱.۵ درصد، یزد با ۸۵.۱ درصد، بوشهر و خوزستان با ۸۳ درصد، لرستان با ۸۱.۵ درصد و چهارمحال و بختیاری با ۸۰ درصد بهترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح‌کرد: از نظر تعداد پلاک‌های سنددار شده استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران و اصفهان بهترین عملکرد را داشته‌اند.

شصتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور اراضی کشور، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، رئیس سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، رؤسای جهاد کشاورزی استان‌ها و … به صورت حضوری و وبیناری در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.