تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782889
شناسه : 3782889
تاریخ :
گلکسی F05 رونمایی شد؛ گوشی ارزان سامسونگ با پنل پشتی چرمی اقتصاد ایران: سامسونگ گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ی گلکسی F05 را با ظاهری نسبتاً متفاوت، اما سخت‌افزار مشابه سایر گوشی‌های اقتصادی خود معرفی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سامسونگ هند پس از معرفی گلکسی M05 که درواقع نسخه‌ی دیگری از گلکسی A05 بود، حالا گوشی هوشمند جدیدی به نام گلکسی F05 را معرفی کرده است. این محصول در ظاهر کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد؛ اما ازنظر سخت‌افزار حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

قاب پشتی گلکسی F05 برجسته‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود و از طرح چرمی بهره می‌برد. نکته‌ی دیگر اینکه تاکنون فقط رنگ آبی برای این مدل از گوشی سامسونگ معرفی شده است.

گلکسی F05 سامسونگ از نمای پشت
گلکسی F05 سامسونگ از نمای جلو

در قاب پشتی گلکسی F05 دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی قرار دارد که گشودگی دیافراگم لنز آن f/1.8 است. این دوربین می‌تواند با حداکثر سرعت ۳۰ فریم‌برثانیه و وضوح 1080p فیلم‌برداری کند و درکنار آن دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. در بخش جلو دستگاه نیز شاهد دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هستیم که دقیقاً مشابه گلکسی A05 و M05 است.

گلکسی F05 از نمایشگر ۶٫۷ اینچی LCD با وضوح HD Plus و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. طبق اعلام سامسونگ، این دستگاه دو به‌روزرسانی بزرگ اندروید را نیز دریافت خواهد کرد.

گلکسی F05 سامسونگ
گلکسی F05 سامسونگ از نمای کنار

قلب تپنده‌ی گلکسی F05 تراشه‌ی قدیمی Helio G85 مدیاتک است. درکنار این پردازنده، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دردسترس کاربر قرار دارد. این محصول از درگاه کارت حافظه‌ی microSD و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز پشتیبانی می‌کند.

مقالات مرتبط:
  • شایعه: حاشیه نمایشگر گلکسی S25 اولترا باریک‌تر از آیفون ۱۶ پرو مکس خواهد بود
  • گوشی ارزان ۲۰۲۴ سامسونگ احتمالاً ۶ سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد

گلکسی F05 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. البته درون جعبه‌ی این دستگاه خبری از شارژر نیست و فقط با کابل USB-C به USB-C و ابزار خارج‌کننده‌ی سیم‌کارت عرضه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ۵، بلوتوث ۵٫۳ و رادیو FM با قابلیت ضبط صدا اشاره کرد. نکته‌ی دیگر اینکه گوشی مذکور فقط از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی F05 حدود ۱۲۰ دلار خواهد بود و از ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور ۱۴۰۳) روانه‌ی بازار خواهد شد.