تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782871
شناسه : 3782871
تاریخ :
تعامل حقوقدانان بادادگستری برای اجرای قانون جدیدشوراهای حل اختلاف اقتصاد ایران: زنجان-رئیس کل دادگستری زنجان گفت: جامعه نخبگان ، حقوقدانان و نمایندگان حقوقی ادارات در اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف دادگستری را یاری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی فرجی برحق در جلسه هم افزایی با نخبگان، حقوقدانان، کارشناسان رسمی و نمایندگان حقوقی ادارات در راستای تبیین دادگاه‌های صلح، گفت: جامعه نخبگان و حقوقدانان دادگستری را در اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف و دادگاه‌های صلح یاری کنند.

رئیس کل دادگستری زنجان با تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، افزود: با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف و اجرای آن در سطح کشور و استان زنجان فرایند رسیدگی در این نهاد وارد مرحله جدیدی می‌شود که شوراهای حل اختلاف صرفاً پرونده‌هایی را که قابلیت گذشت دارند را سازش خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون جدید و راه اندازی دادگاه‌های صلح در استان ممکن است در ماه‌های اولیه با تراکم آمار و حجم کار در این دادگاه‌ها مواجه باشیم، ادامه داد: با همکاری وهم افزایی جامعه نخبگان حقوقدانان و نمایندگان حقوقی ادارات از این مرحله هم با موفقیت عبور خواهیم کرد.

فرجی برحق اظهار داشت: مجموعه دادگستری استان برای روان سازی و تسهیل در امور تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا مردم دچار زحمت نشوند.

وی با بیان اینکه رسیدگی در دادگاه‌های صلح در دعاوی مالی تا سقف ۵۰ میلیون تومان خواهد بود گفت: رسیدگی در این دعاوی قطعی است و بخشی از این رسیدگی‌ها نیز یک مرحله‌ای خواهد بود.