تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3782848
شناسه : 3782848
تاریخ :
حفظ آرامش جامعه نیازمند امنیت ذهنی و عینی است اقتصاد ایران: فرمانده کل انتظامی کشور با تأکید بر اهمیت امنیت ذهنی، آن را مکمل امنیت عینی دانست و گفت: برای حفظ آرامش و امنیت جامعه، باید هر دو به‌ طور همزمان مورد توجه قرار گیرند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از تولیدات جدید فیلم‌های پلیسی مؤسسه ناجی هنر با حضور فرمانده کل انتظامی فراجا، بازیگران پیشکسوت نقش‌های پلیسی و جمعی از کارگردانان و تهیه کنندگان مطرح برگزار شد.

این رویداد با هدف حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری مرتبط با پلیس و امنیت اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر معرفی و رونمایی از فیلم‌های جدید پلیسی، از بازی فکری "رئیس پلیس" و سه بازی مجازی دیگر نیز که بر بستر پلتفرم‌های اینترنتی قابل دسترس هستند، پرده‌برداری شد. این بازی‌ها با هدف ترویج فرهنگ امنیت و آشنایی مخاطبان با وظایف و چالش‌های پلیس طراحی شده‌اند و می‌توانند به عنوان ابزارهای آموزشی و سرگرمی مورد استفاده قرار گیرند.

ضمن رونمایی از تولیدات جدید، از بازیگران پیشکسوت نقش‌های پلیسی و کارگردانان برجسته که در تولید آثار پلیسی و امنیتی نقش مهمی ایفا کرده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

در ادامه سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، در سخنانی، گفت: در یک نگاه شاید این تصور باشد که پلیس به تنهایی امنیت را برقرار می‌کند، اما من معتقدم که محصولات فرهنگی و نتایج متعدد در کنار پلیس قرار می‌گیرند تا پلیس بتواند امنیت جامعه را برقرار کند. اگر تنها پلیس با ابزار و تجهیزات خود به این مهم بپردازد، شاید فقط بتواند در سطح امنیت عینی گام بردارد، اما اصل مسئله، امنیت ذهنی است.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی پلیس باید موضوع امنیت عینی را با امنیت ذهنی ترکیب کند، به‌گونه‌ای که مردم در محاسبات خود به این نتیجه برسند و احساس آرامش کنند. مردم باید بتوانند با استفاده از ابزارهای مختلف، امنیت را حس کنند. این اتفاقی است که در حال تکامل است و وقتی به مرحله مطلوب برسد، تمام افراد جامعه به وظایف خود پی خواهند برد.