تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782832
شناسه : 3782832
تاریخ :
خدمات مراقبتی به بیش از ۲۲ هزار دانش آموز کاشانی ارائه شد اقتصاد ایران: کاشان - رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: خدمات مراقبتی به بیش از ۲۲ هزار دانش آموز کاشانی ارائه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مرتضی پنجه شاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۲۲ هزار و ۳۳۹ دانش آموز در چهار پایه تحصیلی (اول، چهارم، هفتم و دهم) سال گذشته در مراکز و پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی شهرستان کاشان خدمات مراقبتی دریافت کردند.

وی ابراز داشت: توجه به سلامت دانش‌آموزان و نقش آن در پیشگیری از بیماری‌های مزمن در بزرگسالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس مرکز بهداشت کاشان با اشاره به افزایش نگران‌کننده چاقی و کاهش تحرک در نوجوانان تصریح کرد: اجرای برنامه‌های ارتقای فعالیت فیزیکی در مدارس از اولویت‌های اصلی مرکز بهداشت است.

وی افزود: در سال گذشته، این برنامه در ۱۲۳ مدرسه اجرا شد و بیش از یک هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز تحت غربالگری قرار گرفتند که نتایج آن نشان از شیوع بالای اختلالات عضلانی-اسکلتی در این گروه سنی داشت.

پنجه شاهی خاطرنشان کرد: حدود ۷۵ درصد از جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله کاشانی نیز در سال گذشته از خدمات مراقبتی این مرکز بهره‌مند شدند.