تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3782812
شناسه : 3782812
تاریخ :
اختلال ۵۵ دقیقه‌ای در اینترنت کشور به دلیل «خطای انسانی» اقتصاد ایران: امروز قطعی و اختلال برخی وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها را از دسترس خارج کرد. در نهایت اعلام شد دلیل، «خطای انسانی» در یکی از دیتاسنترهای شرکت های‌وب بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

صبح امروز یکی از سامانه‌های خدمات ابری از بروز «قطعی ارتباطات فیزیکی» در یکی از مراکز داده اصلی ایران خبر داد. این قطعی و اختلال برای ۵۵ دقیقه طول کشید و برخی وب‌سایت‌ها و سرویس‌ها از دسترس خارج شدند. در نهایت اعلام شد که دلیل این اتفاق «خطای انسانی» در یکی از دیتاسنترها بوده است.

بر اساس توضیح سرویس پشتیبانی «پارس‌پک» در شبکه اجتماعی ایکس، با این قطعی در یکی از مراکز داده اصلی کشور، برخی سرویس‌های ایران از دسترس خارج شدند.

توییت پشتیبانی پارس‌پک درباره اختلال اینترنت

همزمان رادار آروان‌کلاد هم اختلال عمده در دیتاسنترها را تأیید می‌کرد اما پس از گذشت حدود یک ساعت پارس‌پک اعلام کرد: «مشکل برطرف شده و شرایط به حالت عادی برگشته است.»

در نهایت توضیحات شرکت داده‌گستر عصر نوین (های‌وب) معلوم کرد که اختلال ۵۵ دقیقه‌ای امروز (سه‌شنبه) در اینترنت کشور ناشی از خطای انسانی در یکی از دیتاسنترهای این شرکت بوده است.

روابط های‌وب در این رابطه توضیح داده است:

در راستای سیاست‌های وزارت ارتباطات مبنی بر شفافیت در ارائه اطلاعات به کلیه ذینفعان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به استحضار می‌رساند قطع ارتباطات به مدت تقریبی ۵۵ دقیقه‌ای مرکز داده ایرانیان، ناشی از خطای انسانی پرسنل نگهداری این شرکت بوده است.

این اپراتور با عذرخواهی از مشترکان تأکید کرد: «این شرکت با هدف جلوگیری از تکرار این اتفاقات نسبت به بازبینی و بازنگری دستورالعمل‌های پشتیبانی و نگهداری شبکه خود در اسرع وقت اقدام می‌کند.»