تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3782799
شناسه : 3782799
تاریخ :
۸۰ درصد رفع تداخلات اراضی کشاورزی کشور اجرا شده است اقتصاد ایران: رئیس سازمان امور اراضی از اجرای ۸۰ درصد رفع تداخلات اراضی کشاورزی خبر داد و گفت: قانون رفع موانع تولید نقش مؤثری در اجرای رفع تداخلات اراضی داشته و در سال ۱۴۰۲ بیشترین عملکرد رقم خورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی در شصتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: زمین بستر و پیشران توسعه کشور و سازمان امور اراضی کشور متولی مدیریت زمین در کشور است.

وی با بیان اینکه مدیریت زمین در سازمان بر دو محور تثبیت مالکیت و حفاظت از اراضی کشاورزی است، گفت: گام اول در حوزه تثبیت مالکیت، رفع تداخلات یعنی رفع اختلاف بین مردم و دولت و قدم دوم صدور اسناد اراضی کشاورزی است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم تا حضور مردم در مدیریت زمین پررنگ شود و به این منظور تفاهم‌نامه برون‌سپاری وظایف غیر حاکمیتی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور منعقد شده و نظارت بر مجوز واگذاری‌ها و تغییر کاربری‌ها به این سازمان سپرده شده است.

به گفته وی، یکی از اهداف سازمان امور اراضی کشور از اجرای طرح حدنگاری دستیابی به آمار صحیح از اراضی کشاورزی است تا بتوانیم برنامه‌ریزی و مدیریت کاملی بر زمین اعمال کنیم.

افلاطونی خاطرنشان کرد: در حوزه حفاظت از اراضی و توسعه کشاورزی، اجرای طرح آمایش سرزمین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: مکان‌محور کردن تمام فعالیت‌های سازمان امور اراضی کشور از دیگر اقدامات مهمی است که در سال گذشته انجام شده است و همه مجوزهای صادر شده، تغییر کاربری مجاز، واگذاری اراضی و حتی تغییر کاربری غیرمجاز به صورت مکان‌محور در سامانه‌ها ثبت می‌شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اعلام کرد: هوشمندسازی اقدامات در سازمان به خوبی اجرا شده و هم‌اکنون تمامی فعالیت‌های سازمان در بستر سامانه انجام می‌شود، ضمن اینکه تمامی سامانه‌های سازمان به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل است.

وی تصریح کرد: تلاش زیادی در سازمان امور اراضی کشور انجام شده تا صدور مجوزها در همه زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر تسهیل شود.

افلاطونی گفت: سازمان امور اراضی کشور رتبه نخست را در جشنواره شهید رجایی در سال ۱۴۰۲، بین تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی کسب کرده است، در این راستا دستیابی به رتبه نخست هوشمندسازی و دولت الکترونیک و یگان حفاظت برتر در کشور در سال ۱۴۰۳ قابل توجه است.