تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782790
شناسه : 3782790
تاریخ :
هویت تاریخی و اصیل حوزه علمیه را باید صیانت کرد اقتصاد ایران: قم- مدیر حوزه های علمیه گفت: هویت حوزه‌های علمیه یک هویت تاریخی و اصیل است که باید به آن افتخار و از این هویت ناب و اصیل صیانت کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر سه‌شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا سلام الله علیها گفت: حوزویان زمانی که وارد حوزه‌های علمیه شدند در حقیقت دست بیعت به رسول خدا داده‌اند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: حوزویان بر عهدی که با پیامبر خدا بسته‌اند پابرجا و ثابت قدم هستند و در مسیر کسب و گسترش معارف الهی همت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: از باز تأسیس حوزه علمیه قم بیش از یکصد سال می‌گذرد و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نهاد دینی، پایه گذاری حوزه علمیه خواهران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران امروز دامنه گسترده‌ای دارد و این نهاد از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در حقیقت محصول تفکر نهضت اسلامی و برآمده از فکر اصیل اسلامی و اندیشه‌های امام راحل و نهضت جمهوری اسلامی است و امروز شاهد تحولات و دستاوردهای بزرگی در حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا سلام الله علیها در بخش‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی هستیم.

آیت الله اعرافی افزود: خواهران طلبه باید در راستای تقویت بن‌مایه‌های تاریخی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های علمیه دنبال کنند.

وی تاکید کرد: هویت حوزه‌های علمیه یک هویت تاریخی و اصیل است که باید به آن افتخار و از این هویت ناب و اصیل صیانت کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران مسیر رشد خوبی را طی کرده‌اند افزود: طی دهه‌های اخیر چهره‌های ارزشمندی در سطوح عالی حوزه تربیت یافته‌اند، اما برای تربیت چهره‌های برجسته و صاحب نظر در عرصه‌های مختلف علوم اسلامی نیازمند یک عزم قوی‌تری هستیم.

وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های تحقیق و پژوهش و همچنین تولیدات علمی باید گام‌های بزرگی بردارند و در این عرصه نیازمند یک شتاب روزافزون هستیم.

امام جمعه قم افزود: طلاب خواهر در عرصه کنشگری عالمانه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی باید حضور جدی داشته باشند و در این عرصه‌ها باید نگاه بین المللی داشت که حوزه علمیه خواهران به خصوص جامعه الزهرا سلام الله علیها در این زمینه سابقه خوبی دارد.