تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3782784
شناسه : 3782784
تاریخ :
گفتگوی آمریکا و پاکستان درباره همکاری در مقابله با تروریسم اقتصاد ایران: معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به پاکستان با مقامات نظامی و دولتی این کشور درباره چگونگی همکاری در مقابله با تروریسم گفتگو و رایزنی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به اسلام‌آباد با «محمد اسحاق‌ دار» وزیر خارجه و «عاصم منیر» رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرد.

سفارت آمریکا در اسلام‌آباد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد دو طرف رویکردهای گسترش همکاری‌های دوجانبه در زمینه مسائل اقتصادی و امنیتی، از جمله مقابله با تروریسم و افراط گرایی خشونت‌آمیز و اهمیت تقویت ثبات و رفاه منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این در حالی است که پیش از این «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری گفته بود واشنگتن در حال حاضر هیچ‌گونه دخالتی در عملیات نظامی پاکستان علیه تروریسم در این کشور ندارد.

«جئو نیوز» نیز در گزارشی نوشت اسحاق دار در دیدار با جان بس بر اهمیت تعامل مثبت و سازنده بین پاکستان و آمریکا تأکید کرده و چالش‌های جاری اقتصادی و امنیت منطقه‌ای، به ویژه نفوذ شبه‌نظامیان از طریق مرز افغانستان را برجسته کرده است.

به گزارش این رسانه پاکستانی، جان بس با عاصم منیر نیز درباره همکاری نظامی، مسائل ژئوپلیتیکی و وضعیت امنیتی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان تبادل نظر کرده است.

انتهای پیام/.