تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782783
شناسه : 3782783
تاریخ :
هزار و ۱۷۹ مدرسه میزبان کلاس اولی‌ها در جشن پرمهر شکوفه‌ها شدند اقتصاد ایران: بیرجند-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت قریب ۱۸هزار کلاس اولی در استان در جشن پر مهر شکوفه‌ها خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا موسوی نژاد صبح سه شنبه در حاشیه برگزاری جشن شکوفه‌ها اظهار کرد: در راستای رقم زدن روزی به یاد ماندنی برای دانش آموزان کلاس اولی در اولین روز حضور در بوستان مدرسه و کلاس درس، جشن پر مهر شکوفه‌ها به صورت همزمان در سراسر استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه والدین عمود خیمه نظام تعلیم و تربیت و در رأس هرم تربیتی قرار دارند، عنوان کرد: اولیای خانه نباید این گونه فکر کنند حالا که فرزندشان به مدرسه رفت، بازیگر اصلی جغرافیای تربیت، معلم می‌شود و دیگر تمام یا بخشی از مسئولیت از آن سلب شده است بلکه بر عکس نقش والدین در این امر بسیار حساس‌تر و پررنگ‌تر از قبل است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از والدین، معلم و مدرسه به عنوان سه ضلع مؤثر در فرآیند تعلیم و تربیت یاد کرد و ابراز داشت: کلاس اول، خشت زیر بنای ساختمان فکری و پله نخستین شکل گیری هویت فردی، اجتماعی و دینی نو دانش آموزانی است که قدم در راه کسب علم و معرفت گذارده‌اند.

موسوی نژاد خاطر نشان کرد: در واقع جشن شکوفه‌ها نقطه آغاز مهر و علم‌آموزی برای دانش آموزان کلاس اولی است.

هزار و ۱۷۹ دبستان خراسان جنوبی صبح امروز آغوش خود را برای استقبال و پذیرایی از نو دانش آموزان کلاس اولی در جشن شکوفه‌ها بهارستان علم و ادب باز کردند.