تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3782770
شناسه : 3782770
تاریخ :
عرضه خودرو در بورس کالا بستری مناسب برای حفظ منافع تولیدکننده و مصرف کننده است اقتصاد ایران: عصر خودرو- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر عرضه خودرو در بورس کالا به عنوان راهکاری مناسب در جهت تعیین قیمت خودرو در بستری شفاف و جلوگیری از واسطه گری در بازار خودرو تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عباس پاپی زاده عنوان کرد: در راستای کاهش قیمت خودرو و دسترسی مصرف کننده واقعی به خودرو راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها کشف قیمت خودرو در بورس کالا است که با کشف قیمت عادلانه، دسترسی مصرف کننده واقعی به خودرو را تسهیل خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین کشف قیمت خودرو در بورس که ترکیبی از قیمت تمام شده و حاشیه سود مشخص برای خودروساز است از ایجاد بازار سیاه خودرو جلوگیری خواهد کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در گفتگو تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس مشروط بر اینکه منجر به ایجاد بازار سیاه و افزایش قیمت کاذب خودرو نشود تا حد زیادی در راستای شفافیت بازار خودرو و جلوگیری از ایجاد رانت موثر خواهد بود.

پاپی زاده یادآور شد: طراحی فرآیند عرضه خودرو در بورس کالا به نحوی که با ایجاد برخی محدودیت ها از ورود واسطه گران به این فضا جلوگیری و در مقابل افرادی که تا کنون موفق به خرید خودرو از کارخانه نشده اند بتوانند از طریق بورس از مزیت خرید مستقیم خودرو از کارخانه استفاده کنند، بسیار موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بورس مکانیزمی ترکیبی و عادلانه را می طلبد که می تواند با ایجاد بستری شفاف به حفظ منافع تولید کننده و مصرف کننده کمک کند.