تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782766
شناسه : 3782766
تاریخ :
دفاع مقدس در بستر زمان برای مبارزه با ظالمان جاری است اقتصاد ایران: مشهد- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دفاع مقدس در بستر زمان جاری است تا دنیا باقیست ایستادگی در برابر ظلم و ظالمان ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی یوسفعلی زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های چهل و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدسدر مرکز فرهنگی هنری دفاع مقدس اظهار کرد: تبلیغ ترویج و تبیین و گفتگو پیرامون حماسه‌ای بی نظیر و تحول آفرین که به گفته رهبر کبیر انقلاب معجزه قرن که منجر به خلق یک هویت ملی شده است نیاز به گفتگو دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص پیام رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی نیز بیان کرد: دفاع مقدس با پسوند جبهه مقاومت ادامه دارد؛ مقام معظم رهبری در نامه‌ای خطاب به جوانان امریکایی نوشتند که یک نوع به رخ جهان کشیدن بود گفتند شما در سمت درست تاریخ ایستادید؛ شما عضوی از جبهه بزرگ مقاومت در برابر ظلم ظالم هستید، در نتیجه گفت و گو از این گفتمان و عملکرد گسترده کار و مهم ضروری است.

وی افزود: هر چیزی که باعث افتخار عزت و اقتدار ما است هدف تهاجم دشمن است دست دشمن به شدت در کار است تا در این زمینه تحریف و انحراف غفلت ایجاد کند، ما را از یک عقبه استراتژیک و مهم و دستاورد عظیم ملی مکتبی است منصرف کند.

جبهه مقاومت توفنده در حال حرکت است

یوسفعلی زاده در خصوص دیدار رهبر انقلاب با ستاد کمیته چهارمحال بختیاری داشتند که در آنجا رهبر انقلاب گفته بودند عملیات روانی از سوی دشمن دنبال می‌شود که انکار کند ما ناتوان هستیم ادامه داد: نظام سلطه با شبکه‌های رسانه‌ای که دارد دائم پمپاژ می‌کند که ما تمام می‌کنیم کار جمهوری اسلامی را، اما در طوفان الاقصی دیدیم جبهه مقاومت توفنده در حال حرکت است.

دفاع مقدس در بستر زمان برای مبارزه با ظالمان جاری است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه تبلیغی و ترویجی تبیینی، برای مقابله با بدخواهی دشمنان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بپردازیم؛ در نتیجه دفاع مقدس در بستر زمان جاری است تا دنیا باقی است ایستادگی در برابر ظلم و ظالمان ادامه دارد، دفاع مقدس نسخه نجات بخش است.

وی بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب دو رویکرد مقاومت و سازش هزینه دارد؛ اما هزینه سازش خسارت است و هزینه مقاومت ارزش است چراکه ما در پرتو مقاومت عزت پیدا می‌کنیم و به شهادت می رسیم؛ اما وقتی سازش می‌کنیم زیر دست پای ستمگر له می‌شویم، قطعاً پرچم مقاومت در دست ماست پرچم سید شهدا مبنای کار ما است

تشکیل ستاد گرامیداشت دفاع مقدس در تمام شهرستانهای خراسان رضوی

یوسفعلی زاده در خصوص دو دسته موضوع در خصوص دفاع مقدس عنوان داشت: سه ماه پیش ما دستور العمل گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس را تعریف کردیم اقدامات گسترده ستادی انجام شد در سطح استان در تمام ادارات و یگان‌های نیروهای مسلح ستاد داخلی تشکیل شده و در مرکز استان خود ستاد گرامی داشت تشکیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: بارها جلساتی گذاشته شده در تمام شهرستان‌های استان ستاد گرامیداشت تشکیل شده دامنه گرامیداشت هفته دفاع مقدس به پایگاه‌ها مقاومت در مساجد و دانشگاه‌ها و مدارس نیز منعکس شده است.

وی افزود: از نیروهای مسلح و ادارات… خواستیم بحث دفاع مقدس را از سلسله مراتب کار خود را پیگیری کنند در حوزه مردمی سازی نیز که همت جدی داریم از دخیل کردن تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی فعالان آتش به اختیار غافل نشدیم از آنان خواستیم وارد شوند، بخشی از کار بر روی دوش تشکل‌های مردم نهاد است.

پایگاه‌های بسیج یکی از پر استعداد ترین تشکلات مردمی است

یوسفعلی زاده افزود: گروه‌های فعال اثرگزاری اجتماعی پایگاه‌های بسیج که یک ستاد مردم نهاد محسوب می‌شود و در تمام اقشار جغرافیای استان گسترش یافته است تلاش شده تکرار کننده مکررات نباشیم و به دنبال کارهای خلاقانه و نو آورانه در روش‌های اجرا هستیم گروه‌های مطالعاتی مشاوره‌ای داریم که در این حوزه کار می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص ذائقه مخاطب امروز گفت: جوان امروز و خانواده‌ها برنامه‌ها را چگونه می‌پسندند، پیگیر این موضوع هستیم، از ۳ هزار برنامه که در سامانه ثبت شده قریب به هزار عنوان در هفته دفاع مقدس از خلال این تعداد پر تکرار ترین و اثر گزار ترین را انتخاب شده است، حدود ۲۶ عنوان برنامه فهرست شده به عنوان برنامه‌ها و رویدادهای مهم قابل پیگیری رصد هستند.

وی ادامه داد: چهارم مهر مراسم تجلیل سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می‌شود که در مرکز و تمام شهرهای استان همزمان برگزار شود براورد این است سی هزار نفر از پیشکسوتان در سطح استان مورد تکریم تجلیل قرار گیرند، استعداد در نظر گرفته امسال ما ۱۱۰ هزار نفر است که کار تکریم را از روزهای اول سال شروع کردیم مثل سوم خرداد، بازگشت آزادگان، تکریم تجلیل انجام شده؛ اما قله کار حضرت آقا حضور دارند هفته دفاع مقدس است.

یوسفعلی زاده افزود: ۳۱ شهریور امسال مسؤول برگزاری رژه ارتش است پنجم مهر ماه عطر افشانی گلزار شهدا در یادمان‌های گلزارها تمام شهرها و روستاها و عدد بیش از ۱۵۰۰ مورد است.

سرکشی از ۷ هزار نفر خانواده معظم شهدا در هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران توسط سازمان‌ها، دنبال می‌شود سرکشی از ۷ هزار خانواده شهید توسط سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بنیاد شهید برنامه سرکشی دارند، برگزاری یادواره شهدا د مساجد مدارس، محلات، روستاها یادواره شهدا برقرار است.

ثبت ۵۰۰ برنامه روایتگری در سامانه به مناسبت هفته دفاع

وی عنوان کرد: ۵۰۰ برنامه تا به امروز ثبت شده، برای روایتگری و جهاد تبیین اعزام می‌شوند، حضور در سنگر نماز جمعه، سخنرانی بعد و قبل نماز، توسط مسؤلین، اکران فیلم دفاع مقدس، جشنواره شعر، داستان کوتاه و ۳۰ مگابایت محتوا تولید شده که در اختیار سازمان‌ها قرار داده شده تا از این محتواها در راستای دفاع مقدس تبلیغات محیطی استفاده کنند، کار تبلیغات محیطی با شهرداری کلید زده شده تا امکان داشته باشند

یوسفعلی زاده در ادامه بیان کرد: جلسه با صدا سیما داشتیم تا نقش ایفا کنند تولید برنامه داشته باشند؛ تمام تلاش ما این است با یک انسجام عمومی گرامیداشت ۴۴ سالگرد دفاع مقدس بیشترین بهره برداری را از ظرفیت تبلیغی استفاده کنیم.

نقش رسانه در شناساندن دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان تصریح کرد: از رسانه‌های خبری می‌خواهیم در حوزه رسانه در این ایام کار جهادی انجام دهند، در زمانی که جنگی در جبهه خودی دشمن برقرار است ما به کمک شما نیاز داریم تا پرچم دفاع مقدس بر افراشته شود.