تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782738
شناسه : 3782738
تاریخ :
آموزش عالی لرستان نیازمند کارهای بنیادی است اقتصاد ایران: خرم‌آباد - استاندار لرستان گفت: در بخش آموزش عالی استان باید کارهای بنیادی باخرد جمعی تدوین و اجرا شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در شورای آموزش عالی لرستان در حاشیه سخنانی، اظهار داشت: در این جلسه با حضور معاون عمرانی استاندار، شهرداران خرم‌آباد و بروجرد و رؤسای دانشگاه‌های لرستان، علوم پزشکی و آیت‌الله بروجردی مشکلات بین این نهادها به‌ویژه در راستای حمل‌ونقل دانشجویان بررسی و مرتفع خواهند شد.

وی تأکید کرد: شهرداران موظف هستند دراین‌خصوص یا مشکلات حمل‌ونقل را مرتفع کنند و یا برای انعقاد قرارداد دانشگاه‌ها با بخش‌های خصوصی حمل‌ونقل حمایت‌های لازم را انجام دهند.

استاندار لرستان با اشاره به دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز فکری، علمی و نخبگانی استان، تصریح کرد: از مجموعه دانشگاهی انتظار داریم نسبت به رفع مشکلات توسعه‌ای استان راهکار و برنامه ارائه دهند.

شفقت، تصریح کرد: در بخش آموزش عالی استان نیز باید کارهای بنیادی باخرد جمعی تدوین و اجرا شوند.

وی گفت: مجموعه دانشگاهی می‌بایست با شناسایی نقاط ضعف و قوت و استدلال در حوزه آموزش عالی برای تداوم حیات آموزشی برنامه طراحی کنند.

استاندار لرستان در مورد دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: این مجموعه برای تأمین و تربیت‌معلم در مدارس استان زمینه حضور دست‌کم چهارهزار دانشجو در سال و جذب حداقل هزار و ۲۰۰ دانشجو در سال برنامه‌ریزی کند.

شفقت در مورد سایر دانشگاه‌ها از جمله علوم پزشکی، لرستان، آزاد اسلامی، پیام‌نور و علمی‌کاربردی، تصریح کرد: این مراکز آموزشی می‌بایست بر اساس انتظار و نیاز جامعه مدل جذب دانشجو به تفکیک رشته ارائه دهند.