تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3782731
شناسه : 3782731
تاریخ :
طالبان: آغاز تاپی نشان‌دهنده تغییر گفتمان منطقه‌ای است اقتصاد ایران: وزیر خارجه حکومت طالبان اظهار داشت آغاز کار عملی پروژه انتقال گاز تاپی در افغانستان نشان‌دهنده تغییر گفتمان منطقه‌ای و حرکت از درگیری و رقابت به سمت پیشرفت و همکاری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در ضیافتی با سفرای دولت‌های مقیم کابل و نمایندگان سازمان‌های منطقه‌ای درباره آغاز پروژه‌های تاپی، تاپ، فیبرنوری و نیز خط‌ آهن با ترکمنستان توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت آغاز کار عملی خط لوله انتقال گاز تاپی در داخل افغانستان نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در گفتمان منطقه‌ای و حرکت از درگیری و رقابت به سمت پیشرفت و همکاری است.

وزیر خارجه طالبان با تأکید بر عزم سیاسی هیئت حاکمه افغانستان برای اجرای موفقیت‌آمیز خط لوله گاز تاپی اظهار داشت تکمیل این پروژه برای افغانستان و همچنین مردم پاکستان و هند مفید واقع خواهد شد.

امیرخان متقی همچنین در این ضیافت خواست تا از رقابت منفی، نگرانی‌های امنیتی و رویکردهای صفر و یک فراتر رفته و در عوض رویکردی برد-برد برای رفاه مردم کشورهای منطقه اتخاذ کنند.

وی افزود بسیاری از کشورهای جهان متوجه شده‌اند که به جای تمرکز بر مسائل از طریق چشم ژئوپلیتیک، می‌توانند چشم ژئواکونومیک را اتخاذ کنند که سود متقابل برای همه را در پی دارد.

وزیر خارجه طالبان همچنین ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی طرح‌های اقتصادی بزرگ، تحول اقتصادی مثبت قابل توجهی در سراسر منطقه ایجاد خواهد کرد و منافع گسترده‌ای برای اقتصاد همه طرف‌ها در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/.