تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3782724
شناسه : 3782724
تاریخ :
پاسخ اضطراری برای هر شرایطی باید داشته باشیم اقتصاد ایران: زنجان-معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برای هر شرایطی بایستی پاسخ اضطراری داشته باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدعلی قمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان زنجان با اشاره به اینکه پایه‌گذار سیاسی و عملی وحدت، امام خمینی (ره) بود، اظهار کرد: انقلابی که ما انجام دادیم در راستای انقلاب پیامبران بود و همان تهدیدات آن دوره اکنون نیز مشاهده می‌شود.

وی افزود: تاکید امام راحل این بود که نگذاریم دشمن بر ما مسلط شود، حتی در دفاع مقدس این ایستادگی و مقاومت را از رزمندگان و شهدا آموختیم، همان زمانی که بیش از ۳۰ کشور صدام را به هر نوعی علیه ما حمایت می کردند.

سردار قمی با اشاره به استراتژی حاکم در زمان دفاع مقدس و مسئله شناخت دشمن و ابزارهای آنان، ادامه داد: پدافند غیرعامل مثل مصونیت سازی برای انسان است و از درون ما را مصون می کند. و در راستای اجرای سیاست‌های کلی نظام به منظور سیاست گذاری افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری ارتقای آموزش و پایداری ملی و مقاوم‌سازی زیرساخت‌های حیاتی حساس و مهم کشور همچنین تسهیل مدیریت بحران در برابر انواع تهدیدات دشمن و سلاح‌های نامتعارف و مدیریت پیشگیرانه در مقابل تهدیدات جدید وسازمان پدافند غیرعامل کشور با ساختار موجود و مطابق اساسنامه مصوب با شخصیت حقوقی مستقل در تابعیت ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد.

وی با اشاره به تبصره ۱ کارگروه کمیته دائمی پدافند غیرعامل، بیان کرد: اگر آسیب‌ها را بر طرف نکنیم دشمن بر این آسیب ها سوار می شود، چرا که آسیب، فرودگاه تهدید است. شناخت و برطرف کردن آسیب از وظایف مدیران است‌. در همین راستا آسیب و طرح جامع پدافند غیرعامل در استان ها و استان زنجان نیز بررسی شده است‌.

سردار قمی با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای پدافند غیرعامل در سطح ملی با روسای دستگاه‌های ذی‌ربط و در سطح استان‌ها با استانداران است، تشریح کرد: مصون‌سازی و صیانت از دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی در استان، راهبری و هدایت عملیاتی برنامه‌های عملیاتی پدافند غیرعامل دستگاه‌های استانی، رصد و پایش تهدیدات متصوره بر استان، بخشی از اهداف پدافند غیرعامل در استان‌ها است.

وی با اشاره به تهیه برنامه حفاظت از زیرساخت‌های استان با توجه به طبقه‌بندی زیرساخت‌ها و راهبری و هدایت اجرایی آنها گفت: برنامه برگشت پذیری بعد از حادثه و تهدید، برنامه حفاظت از زیر ساخت‌های حیاتی و ضروری، برنامه حفظ و ارتقاء آمادگی های پدافندی دستگاه ها و…از دیگر اهداف این سازمان در استان‌ها است‌.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه دستورات اجرایی پدافند سایبری در استان‌ها اجرایی شود، خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های جدید دانش بنیان و همکاری با جوانان نخبه استان، ظرفیت‌های علمی و مراکز علمی از جمله جهاد دانشگاهی مدنظر باشد و در این راستا تلاش‌های لازم را انجام خواهیم داد.